Zöld gondolatok

  • 526 válasz
  • 147901 megtekintés
Re:Zöld gondolatok
« Válasz #420 Dátum: 2020. December 22. 10:57 »
A szép világunk.

https://koponyeg.hu/hireso/mikromuanyag-van-mar-a-placentaban-is

A cikk nem tesz említést a többi káros anyagról amivel a magzat találkozik,amit más kutatások már bizonyítottak.
A teljesség igénye nélkül antibiotikumok,peszticidek(glifozát a terhes anyák vérében,rovarölő idegmérgek,stb),a szmog a füst káros összetevői,élelmiszer adalékok (tartósítószerek,színezékek,térfogatnövelő szerek,ízfokozók,stb).
ÉS MI EBBEN RÉSZT VESZÜNK.Szinte kikerülhetetlenül -a még környezettudatosan élők is-részesei,mozgatórugói és rövid távú “haszonélvezői” vagyunk jelenlegi világunknak.


Csányi Antal
« Utoljára szerkesztve: 2020. December 22. 11:32 írta Csányi Antal »

Re:Zöld gondolatok
« Válasz #421 Dátum: 2020. December 30. 12:03 »
Rengeteg “anyagot” lehetne felrakni klímaválság ügyben.
Kérdezik többen:miért “teszel “egy méhész oldalra környezetvédelmi jellegű például ökoszisztéma összeomlására a klímaválságra figyelmeztető cikkeket.
A válasz egyszerű.
Meggyőződésem,hogy erről mindenhol beszélni kell.
Meg kell változtatni szokásainkat,környezetünket,a földet mindenkinek óvnia kell.Első lépés mindenképp saját magunk átformálása,saját szemlélet változásunk.Ha lehet nem ülők autóba mert a faluba a városba akár messzebb is bemehetek gyalog vagy biciklivel,nem veszem meg műanyagot se a kicsit pld. szatyrot se a nagyobb cuccot,pld ablakot se.Van az “papírbúl”,“fábúl” is.
Kicsiny tettnek tűnnek az ehhez hasonlók,de mint tudjuk sok kicsi sokra megy.

Ki kell kényszeríteni a politikától a politikusoktól a megfelelő tetteket amivel az ökológiai és klíma katasztrófát mérsékelni lehet.Ehhez is szükség van egyéni szemléletünk megváltoztatására,mert csak az erős igény segíthet itt is.

Én már ott tartok,hogy a kávét sem veszem meg ha műanyag pohárban árulják.
Nem veszek meg semmi ételt sem ami műanyagban van.
Egyre több helyen van papír pohár és fapálcika.


https://kepek.444.hu/2020/12/29/semmit-sem-tette-az-emberiseg-iden-egy-evvel-kozelebb-a-klimakatasztrofa



Csányi Antal

Re:Zöld gondolatok
« Válasz #422 Dátum: 2020. December 31. 18:15 »
Egyetértek az általad leírtakkal! A természet szinte "kinlódik",örlődik fel!
Olyannyira, hogy a legújabb megfigyelések szerint a brazil esőerdők már nem oxigént termelnek, hanem széndioxidot bocsátanak ki.Ez csak egy példa a sok közül! Ez emberiség a problémék beazonosításán túl odáig eljutott, hogy már több esetben cselekszik ,akciókat szervez,stb.
A probléma globálitása miatt szükség van a földkerekség országainak összefogására. Ennek részleteibe nem megyek bele !/Pl: társadalmi,gazdasági háttér/
Jó , ha tudjuk :Ma Magyarországon ott tartunk  , hogy egy felnövő tehát szocializálódó állampolgár legalább tízszer találkozik -érettségiig- tananyag szinten is a klima-ártalmak anyaggal. Mitöbb, akik idegen nyelvből államvizsgáznak,érettségiznek , azoknak téma az egészséges  életmód, a klíma, környezeti ártalmak. A környezeti tudatosság  megalapozásával tehát nincs gond.
A nagy probléma - ahogy írod is- az "állami hozzáállás". Viszont ez jelentős nemzetközi együttműködést igényel,ami  számos érdek mentén akadozik.
Természetesen össze kell fognunk.
Itt álljunk meg a fogalmi magyarázat szintjén. Ki mit ért összefogáson?
Én többször megírtam -főleg amikor a választásokra készült az OMME,- hogy mit értünk méhész összefogás alatt ./ válasz nem jött/  A levegőbe durrogtatókkal nem foglalkozom !/
Tudomásul kell vennünk, hogy az un. alulról jövő összefogásnak sok gátja van,ma szinte lehetetlen.
Az intéznényesült forma az , amelyik érvényesíteni tudja az akaratát.Ez jeleníti ,meg nemcsak tömeget, hanem a társadalmi akarat bizonyos formáit is.
 Viszont , ha ez az intézményesült forma ún." bábkormány "jellegű. akkor hű kiszolgálója/foglya a mindenkori államnak.
 A "harmadik hatalmi tényezőről" a médiáról,sajtóról sem feledkezhetünk meg! Fontos,lényeges szerepük van !!
A klímaváltozás ügyében történnek lépések,de ezek kevesek.Az egyén szintjén pl . :mi  szelektív gyűjtjük a hulladékot.
Közösségi szinten pl:: csökkentettük a csatornázással a talajterhelést.
Az embereket érintő terheltség szintjén pl:megmaradt az élelmiszerekbe,/növényi,állati eredetű/ permezetzéssel bevitt méreganyag.
Az agrárium még sok ártalmas anyaggal dolgozik !/pl.Földjeink szennyezettsége;a levegő szálllópor tartalma ,szennyzettsége mint pl: a   savas esők /
Itt megtöröm a példák folytatását ! Ugyanis végkövetkeztetésképpen oda jutok el, hogy az államnak, az őt kiszolgáló tőkének korlátoznia kellene önmagát!
E téren is ,-és a méhészkedés terén is -legyen kedvezőbb 2021-ünk !
     




« Utoljára szerkesztve: 2021. Január 01. 17:34 írta Erdélyi János »

*

wr

  • *****
  • 1014
Re:Zöld gondolatok
« Válasz #423 Dátum: 2021. Január 01. 08:54 »
Idézet
Ki kell kényszeríteni a politikától a politikusoktól a megfelelő tetteket
Ha visszatekintünk a történelemben ez általában pont fordítva szokott lenni, most is úgy van. Közvetve ők a felelősek azért ami ma a bolygón történik, viszont a problémát eszük ágában sincs megoldani, inkább hülyítik a népet, és próbálják rájuk terhelni ezt is, lásd villanyautó. Amellett, hogy a közúti közlekedés elég kis szelete a bolygó tönkretételének, és a problémát sem oldja meg csak arrébb tolja, mégis szinte elsőként "itt próbálnak meg" úgymond "tenni". Na vajon miért? Hát azért, hogy ezt is a pórnéppel lehessen megfizettetni, ők meg még tovább gazdagodjanak. Vedd meg a villanyautót a másik árának a háromszorosáért! Tehát jól lenyúlnak, miközben már a gyártók maguk is beismerik hogy zsákutca az egész, nincs jövője mert olyan műszaki fejlődést kéne hozzá pár év alatt produkálni az akkugyártásban amihez évtizedek kellenek. Az akkuk gyártása, majd megsemmisítése szintén szennyez, nem is kicsit. És akkor nem beszéltünk az üzemeltetésről, arról, hogy a töltéshez szükséges áramot zömében még mindig fekete erőművekkel termelik meg! Óriási népbutítás, miközben a lényeg változatlan marad! Na jó, annyi változik, hogy a füst kikerül a belvárosokból és csak a gyárkémények okádják tovább, de a föld légköre szempontjából ez lényegtelen.

Re:Zöld gondolatok
« Válasz #424 Dátum: 2021. Január 01. 18:07 »
A környezet sérülése közügy kell legyen! Ezt szigorú törvényben kell szabályozni ! Amig valamilyen káros tettnek nincs megfelelő súlyú szankciója, addig nincs igazi visszatartó ereje!  Ez legyen a kiindulópont.
Az írásod azt támasztja alá, hogy hiányzik a társadalom valós kontrollja ..     
A felvetettek hűen tükrözik a ma emberének az államhoz,és tőkéhez való viszonyát, vagy inkább bizalmatlanságát.-mondhatnmám-!
 Sok esetben nem tudni, hogy a közölt információk valósak-e , vagy manipuláltak-e,és milyen mértékben? 
Sok esetben hatalmi ,állami ,gazdasági érdekek -de egyéni ,és kisebb közösségi is lehet,-állnak a közlések/propaganda mögött.
Már tudjuk, hogy a propaganda eszközeivel -főleg,ha ki vannak sajátítva- jól lehet kormányozni,hiszen nincs valós kontroll!
Az  elekromos autóknál ma sem tudunk sokat a környezetszennyező háttértevékenységekrők. ! (Az előállításról,újrahasznosításról,tárolásról van szó !)
A műtrágyák több ártó hatása csak nemrégiben került a nagy nyilvánosság elé.
A mezőgazdaságban a "vegyi védekezés" ártó hatása mára megfordította a közvélekedést.
Az összefogás a környezet zölditéséért feltételezi a mindenkori hatalom ]önkorlátozását
Most ingoványos területre jutottam. De  nem szabad meg-és-ki-kerülni,mert a megoldás csak onnan jöhet!
A nemzetközi tapaszatlaok szerint egy társadalami vita a környezetről több évig eltart.
 A kikényszerített megoldásnak- környezetünk témában- talán ez lehetne egyik útja-módja.




« Utoljára szerkesztve: 2021. Január 01. 18:15 írta Erdélyi János »

Re:Zöld gondolatok
« Válasz #425 Dátum: 2021. Január 31. 22:34 »

*

Bicska

  • *****
  • 601
Re:Zöld gondolatok
« Válasz #426 Dátum: 2021. Február 01. 21:58 »
A próféta szóljon belőled!
"Vassal csorbitott csontváz-leletek
mutatják, hogy itt mivé lehetek,
ha mellemre kitüzöm jeletek, -
csirkefogók! Nem játszom veletek!"

Re:Zöld gondolatok
« Válasz #427 Dátum: 2021. Február 05. 18:06 »
Hatalmas energiaszigetet épít a nyílt tengerre Dánia

Horváth Bence
KLÍMAVÁLTOZÁS
ma 6:13
 810
Járvány hírlevél
A koronavírus és a küzdelem ellene. A helyzet itthon és a világban.
A dán kormány többségi tulajdont vásárol egy több mint 28 milliárd euró értékű mesterséges energiaszigetben, ami a tervek szerint az ország partjaitól 80 kilométerre, az Északi-tengeren fognak felépíteni, írja a Guardian.


Az összesen 120 ezer négyzetméteresre tervezett sziget már az első fázisában hárommillió háztartás számára elegendő energiát fog majd tudni előállítani a tervek szerint. A szigetet három oldalról magas falak veszik majd körbe, hogy így védjék a tengeri viharoktól, míg a negyedik oldalon lesz egy kikötője, ahova a karbantartók érkezhetnek meg.



A megállapodás szerda éjjel született meg, és a dán szociáldemokrata kormány a jobboldali ellenzékkel is egyetértett abban, hogy az államnak 51 százalékos részesedése kell legyen a projektben, míg a többi magáncégek kezében lehet.

Dánia klímaügyi minisztere, Dan Jørgensen szerint ez egy nagyszerű pillanat Dánia, és a globális zöld fordulat számára is. Ez lesz az ország történetének legnagyobb építkezése, és az energiasziget révén végre ki lehet majd nyerni a tengeri szelekben rejlő rengeteg lehetőséget.

A dán parlamenti pártok még nyáron egyeztek meg abban, hogy az ország energiapoltikájának része kell legyen két szélenergia-központ építése. Az egyik lesz a mesterséges sziget, míg a másikat Bornholm szigetén építhetik fel. A két központ a tervek szerint az elején 5GW-nyi szélenergia megkötésére lesz alkalmas, ami több mint háromszorosa az ország jelenlegi értékének, míg a későbbi fázisban már 12 GW-t.

A mostani megállapodásban a kormány is elismerte, hogy az Északi-tengeri sziget valószínűleg 2033 előtt nem lesz kész, azaz ez még nem fogja segíteni az ország meglehetősen ambiciózus tervét, hogy 2030-ra az 1990-es szinthez képest is 70 százalékkal csökkenjen a dán károsanyag-kibocsátás. Ugyanakkor a magánvállalatok bevonásától pont azt várják, hogy felgyorsulhat a projekt kivitelezése. Hamarosan megkezdődnek a tárgyalások a cégekkel, illetve kiírhatják a tendert a maradék 49 százaléknyi tulajdonrészre.

Jørgensen a Guardiannak elmondta, hogy a sziget tervezett 10GW-s teljesítménye jóval több energia, mint amennyit hasznosítani tudnak, ezért a terv az is, hogy segítenek majd más országoknak is tiszta energiához jutni. Jelen állás szerint az építkezés 2026-ban kezdődhet meg, és a következő 5 évben környezeti hatástanulmányokat készítenek, illetve megállapodnának a vállalatokkal, valamint tárgyalnának a németekkel, a belgákkal és a hollandokkal arról, hogy hogyan lehet majd összekötni a szigetet az ő energiahálózatukkal.

Re:Zöld gondolatok
« Válasz #428 Dátum: 2021. Február 05. 20:39 »
A Toyota legújabb akkumulátor-fejlesztése örökre átalakítja a traktorokat?
Kovalcsik Emese fordítása
2021. 02. 02., kedd, 08:30
A Toyota 2020. december 14-én jelentette be, hogy a szilárdtest-akkumulátor (SSB) technológia fejlesztésének utolsó szakaszában van. Az akkumulátorok ezen új generációjának csupán 10 percre lesz szüksége ahhoz, hogy a teljesen lemerült állapotból 100%-ra töltődjön fel.
A szilárdtest-akkumulátor egy olyan akkumulátor- technológia, amely szilárd elektródákat és szilárd elektrolitot használ a lítium-ion vagy lítium polimer akkumulátorokban található folyékony, vagy polimer gél elektrolitok helyett.

Az elektromos járművek (EV) elterjedésének legnagyobb akadályát az akkumulátorok jelentik, mivel egy töltéssel nem képesek nagyobb távok megtételére, illetve a töltési idő is tovább tart, mint a benzines vagy gázüzemű járművek esetében.

Azonban a Toyota fejlesztése egy igazi áttörést hozhat az EV akkumulátor technológia világában, ami egy új kérdést vet fel: Mikor lehet majd a belső égésű motorokat elektromosra cserélni a mezőgazdasági járművekben?

Illusztráció
Az EV kategóriában a Tesla a világelső. A járműveikben a Panasonic által gyártott lítium-ion akkumulátorokat használják, melyek a Tesla állítása szerint 260 Wh / kg (watt / óra) energiasűrűséggel rendelkeznek. A szilárdtest-akkumulátorok a lítium-ion energia-sűrűségének körülbelül 2,5-szeresével rendelkeznek. Ez gyakorlatilag 650Wh / kg lehetséges energiasűrűséget jelent.
Megéri majd elektromos traktort venni?
Az akkumulátoros energiát fogyasztó traktornak nyilvánvaló előnyei vannak. A hagyományos traktort használó gazda gyakran járatja a motort, amíg kapukat nyitnak vagy le-föl rakodnak a járműről. Mindeközben nehezen megkeresett pénzét fújják a kipufogóból a levegőbe.

Egy elektromos jármű ezzel szemben nem pazarolja az energiát, ráadásul a zárt helységben -például egy fészerben- nem szennyezi a levegőt, így biztonságosabb és egészségesebb környezetet biztosít a mezőgazdasági dolgozók számára.
De mégis mekkora munkára számíthat a gazdálkodó egy teljesen feltöltött, SSB traktortól? A motor és az üzemanyagtartály eltávolítását szem előtt tartva ésszerű azt feltételezni, hogy egy közepes méretű traktorba 1t (1000 kg) szilárdtest-akkumulátort lehetne elhelyezni. Ez egyenlő lenne az akkumulátor elméleti teljes energiakapacitásával, mely 650kWh.

Nyolc órás munkanappal számolva, az akkumulátorban lévő 650kWh-val azt jelenti, hogy a traktorkezelőnek 109 LE (lóerő) állna rendelkezésre a munkaidő alatt. Azonban a tipikus mezőgazdasági feladatok ellátásához, mint például állatok etetése; rakodás; vagy a műtrágya szórás nincs szükség állandóan 109 LE-re.


Illusztráció
Költségek
Az elektromos motor esetében ha kilowattóránkként 0,09 centtel számolunk (vagyis kb 35-36 forinttal) 81,25 kWh-os töltés 7,31 euró / óra (2600 Ft/óra) üzemeltetési költséget eredményez egy 108 LE-s elektromos traktor esetében.

Egy 108 lóerős dízelmotoros traktor, mely körülbelül 12,5 liter / óra sebességgel dolgozik, üzemeltetési költsége 0,57 euró + áfa / l-rel számolva, 7,12 euro / óra (2570 forint/óra).
Vagyis egy 174 LE-s elektromos traktor üzemeltetési költsége 11,70 € / óra, míg a 20L / órás dízelmotor költsége 11,40 € / óra. Tehát a különböző erőegységek között nincs érzékelhető költségkülönbség. Azonban, ha a termelők napelemek segítségével állítják elő az elektromos energiát, az EV projekt sokkal gazdaságosabb lehet.

A jövőben valószínűleg a kisebb mezőgazdasági munkákhoz használják majd SSB technológiát használó járműveket. Azonban a logisztika és a töltés nehézkes felszerelésigénye miatt nem valószínű, hogy belátható időn belül a nagyobb lóerős belső égésű motorral rendelkező traktorok kiszorulnak a piacról.

Forrás: www.agriland.co.uk

*

wr

  • *****
  • 1014
Re:Zöld gondolatok
« Válasz #429 Dátum: 2021. Február 06. 10:46 »
Anti, nem kell elhinni mindent amit a neten írnak! Pár hónapja volt a Tesla battery day, nézd vissza a videókat meg a véleményeket. Korszakalkotó áttöréseket vizionalizáltak, amitől aztán az előadások tartalma jócskán elmaradt. Olyan ez az elektromos autó dolog, mint egykoron az olaj volt, néhányaknak nagyon jó üzlet (nem véletlen lett Elon Musk a világ leggazdagabb embere :-) ), a többinek meg szívás, ők, azaz a nagy többség ugye ama hím tag másik végén rekedt. Előadják nekik a nagy dumát, hogy méregzöld, meg felmelegedés meg szennyezés és egyebek, majd megvetetik velük háromszoros áron az olyan autót amivel tizedakkora távot tudnak csak megtenni mint a másikkal. Miközben, az égvilágon semmi nem változik, mert globálisan nézve, semmivel sem kisebb az elektromos autó környezetszennyezése! Mindössze annyi a különbség, hogy a gázokat nem a belvárosokban eregetik ha elterjed hanem az erőművekben, meg az akkuk gyártásakor és megsemmisítésekor. Egyébként ma, a korszerű katalizátorok idejében sem a kipufogógázok jelentik a fő problémát amikor egy nagyvárosban szmog van, hanem a szálló por és a szilárd tüzelés.
Vajon miért nem ezzel foglalkoznak? Miért Elon Musk kapja a lóvét, miért nem a parasztnak adják, hogy korszerűbben (fa nélkül) fűthessen, meg szigetelhesse a házát, hogy feleannyit se kelljen fűtenie? Kérdésem természetesen csak költői volt...

*

Attila

  • ****
  • 285
Re:Zöld gondolatok
« Válasz #430 Dátum: 2021. Február 06. 11:54 »
Sziasztok!

Igen, elektromos autók használatának másik oldalát nem részletezik (akkumulátor gyártás, megsemmisítés/újrafeldolgozás).
Ahogy a "bioetanolról" sem mondják el, hogy valójában egy átverés. Gondolj csak bele, nagy teljesítményű mezőgazdasági gépekkel csak megművelni a talajt, aztán vetés, aratás, termény elszállítása. Külön üzemben az üzemanyag előállítása automatizált gépsorokon, technológiával (nem a sarki szeszfőzdében). Az elkészült termék szállítása-tárolása. S mindeközben a hozzá tartozó mezőgazdasági terület "ki van véve" a bioszférából... égéstermékkel égésterméket termeltetnek vele, ja, még nyomnak bele műtrágyát és vegyszereket.

Igazából azt kéne reklámozni, hogy a nem használt területeket beültetik fával és bokrokkal. Az megköti a széndioxidot. Ebben a témában nagy a csend majdnem mindenütt... van azért jó példa is:

https://10milliofa.hu/

https://10milliofa.hu/documents/Faultetesi-utmutato_-Mit-Hol-Mikor-Hogyan2.pdf

https://infostart.hu/kulfold/2019/07/29/tobb-mint-200-millio-fat-ultettek-egyetlen-nap-alatt-fotok


Attila

*

Bicska

  • *****
  • 601
Re:Zöld gondolatok
« Válasz #431 Dátum: 2021. Február 07. 08:24 »
Az alap probléma a következő: az emisszió 30%-át a közlekedés adja, ennek 75%-át pedig a közúti közlekedés. Na most jön a kérdés: ki adja fel a szabadságát azzal, hogy nem használ autót? Ma méhészkedni autó nélkül szinte lehetetlen. Régen sok üres hely volt a parkolóban, a lakótelepen, ahol felnőttem. Ma, ha arra járok, látom, hogy tele van. Akkor kétütemű volt a járművek fele, ma katalizátoros csodák vannak. Azt kutatók tudnák megmondani, hogy akkor volt több, vagy ma több a kibocsájtott szennyeződés. Talán ők sem. A katalizátor pedig nem megoldás a CO2-re. Ami biztos, ez tarthatatlan lesz. Az akkumulátorok gyártása, megsemmisítése engem is aggaszt. A napelem gyártás sem vitaminkúra a bolygónak, de a napelem SZERINTEM feltétlenül szükséges. A megoldás SZERINTEM a hidrogén üzemanyag lenne, de a vízbontáshoz is kell energia jócskán.

Az is aggasztó, hogy a nagy tengerjáró hajók mivel mennek...

Azzal viszont tökéletesen egyetértek, hogy hőszigetelni kell, csökkenteni a mindennemű energiaigényünket.

"Vassal csorbitott csontváz-leletek
mutatják, hogy itt mivé lehetek,
ha mellemre kitüzöm jeletek, -
csirkefogók! Nem játszom veletek!"

Re:Zöld gondolatok
« Válasz #432 Dátum: 2021. Február 07. 11:56 »
Nem kell nagy fantázia,csak ki kell mondani, hogy a környezetvédelem a nagytőke, a hatalom globális ügye. Minden szál ide vezet,itt fonódik össze ! Az önkorlátozásnak egyik sem igazán hive.( Nem boncolom tovább!) Ez a "jéghegy "csúcsa. Világszerte sok tiltakozás van folyamatban  a környezetrombolás/pusztítás ellen. Sok mindenről tudunk, sok mindenről nem.Nem véletlenül, hogy a környezetmérnökök számára is szakirányok vannak e területen. A "harmadik hatalmi ágnak" mondott média tesz még a sokat a környezetvédelem ügyében.




*

Attila

  • ****
  • 285
Re:Zöld gondolatok
« Válasz #433 Dátum: 2021. Február 07. 12:16 »
valóban, sokan és sokat használnak autót, köztük én is, hiszen a tömegközlekedés nem olcsó és sok időt vesz igénybe, az autó rugalmasabb.
A problémát abban látom, hogy rengeteg olyan területet látok, ahol erdő, erdősáv lehetne, a vízfolyások mentén fűzfák.
A tájgazdálkodás kultúrája, amely figyelembe venné a természetes élőhelyek növelését, a növény és állatfajok sokszínűségének gyarapítását nagyon kis cipőben jár, hogy finoman fogalmazzak.
Az Alföld térképére ránézel, s látod, hogy egybefüggő szántóföldek sivataga. Tisza mentén keskeny sávban oázis.
És mindezek nem ökológiai minősítésű szántóföldek, ami annyit jelent, hogy rendszeresen (évről évre) vegyszerezett területek.
Szóval a egyik alap az lenne, hogy minél több fát elültessenek.
Nagy földesurak, egy kis sávot nem engednek át földjükből? ennyire számít nekik minden fillér? gondoljatok az őserdei bennszülöttekre, akik tényleg csak annyit vesznek el, ami nekik kell, s mégis boldogok, egészen addig, amíg a pénzéhes olajpálma-ültetvényesek el nem pusztítják élőhelyeiket...
 Faültetés: Nem kell hozzá precíziós technika, okostelefon, űrtechnológia. Legegyszerűbb és leghatásosabb, nagyjából egyszer kell elültetni és békén hagyni. S amíg növekednek, addig ráérnek gondolkozni másban a nagy tudálékosok. úgy már az idő nekünk dolgozik. Olyan bonyolult ezt megérteni az illetékeseknek?

*

Nb18

  • *****
  • 797
Re:Zöld gondolatok
« Válasz #434 Dátum: 2021. Február 07. 12:26 »
Attila ne légy naiv! Egy tenyérnyi földet sem fognak beáldozni fa ültetésre! Csak nézd meg a mai mezőgazdasági területeket. Ha még az árok nincs beszántva, akkor a szélső sor növény már az árokpartra van vetve. Ha meg beszántotta már az árkot is, akkor annak a helye is be van vetve. Aztán meg ha elönti a víz a területét akkor meg kap rá kártérítést.....