A marketing alap annak idején azért lett méhcsalád szám szerint megállapítva, mert egy marketing tevékenység a 200 családos méhésznek többet jelenthet, mint a kétcsaládos méhésznek.
Szóval akkor mégiscsak megfogalmazódik a gazdasági cél. No meg az egyesületi tagok egyenlősége is sérül. Ez egy Kft-ben természetes, egyesületben nem.
[/quote]
Kedves Neo,
Ha így nézed, akkor minden gazdasági érdek. Gazdasági érdek, hogy felvonulnak a mézlovagok, mert ugye azért vonulnak, hogy népszerűsítsék a mézet és növekedjen az eladásunk,
Gazdasági érdek, hogy az iskolában ingyenesen kóstoltatunk, mert majd rászokik a mézre és utána majd veszi is a mézet, vagy rövidtávon a szüleivel megveteti,
Gazdasági érdek, ha tüntetünk a méhtolvajok ellen, mert azt szeretnénk elérni, hogy a rendőrség többet fordítson felderítésre, és a többiektől ne lopjanak a jövőben, vagy legalábbis kevesebbet, ez is gazdasági érdek. De ilyen a neonikotionidok elleni harc, mert nem szeretnénk méhcsaládjainkban veszteséget.
A különbség az, hogy az a gazdasági érdek a törvényben, ahol az egyesület a saját hasznára tevékenykedik. A közösségéért azt nem nevezzük annak.
A saját hasznáért meg a kft tevékenykedik, és ez tényleg lapvető ellentétben van az egyesületiséggel. Antagonisztikusan...