Szakma-politika

  • 4542 válasz
  • 1959515 megtekintés
Re:Szakma-politika
« Válasz #1260 Dátum: 2015. Június 14. 09:35 »
Maradva a kérdésnél.
"Tehát most szerinted az OMME elnöke a szakma krémjét képviseli?"

Több lehetséges oldalról megközelítve a kérdést.
  Ki tartozik a szakmai -krémhez-?
  Ha az OMME un. mostani vezetését és a velük elvtársi vagy függőségi viszonyban lévő méhészeket értjük rajta akkor az elnök szinte tökéletesen betölti a kérdésben leírt irányvonalat.
  Ha egyesületi tagokat kis és nagy méhészeket, hobbi vagy profi méhészeket vagy méhészeti kutatással foglalkozó méhészeket, akkor már szerintem kevésbé.
  Persze az átfedéseket kivéve.

Üdv. jani bátya

*

irido

  • ****
  • 488
Re:Szakma-politika
« Válasz #1261 Dátum: 2015. Június 14. 09:53 »
Kánya!

Idézet
"Tehát most szerinted az OMME elnöke a szakma krémjét képviseli?"

Állítottam én ilyent? Azt gondolom, hogy a kérdést pl. a tafgsággal demokratikus módon megismertetett és elfogadott alapszabályban lehetne meghatározni. A tagság társadalmi megbízatású vagy fizetett tisztségviselőket szeretne. Itt lehetne azt is megfogalmazni, hogy ezért mit vár el.

Re:Szakma-politika
« Válasz #1262 Dátum: 2015. Június 14. 10:15 »
 "a tafgsággal demokratikus módon megismertetett és elfogadott alapszabályban lehetne meghatározni. "

Igen, ráhibáztál a kérdésre. Pontosan ez az amit elfelejtett a hidroglóbusz. Sajnálatos módon többször is hivatkoztak a nagy arányú elfogadásra ami a tagság felelőtlen gondolkodására vagy közönyére vagy esetleg félre vezetettségére is visszavezethető. Ha pedig visszakérdezés van akkor a felelősség áthárítása a jellemző "megszavaztátok".  Sajnos, hogy egy egy ilyen esemény után hosszú, hosszú hónapok telnek el mire újra össze jön a nép és fel lehetne tenni a kérdéseket amire akkor már az a válasz, hogy "lerágott csont". Közben pedig csak telik, telik az idő ami valakinek vagy valakiknek a zsebére játszik.
Példa erre , hogy az alapszabályban le van írva, hogy az egyesületben egyetlen fizetett vezető tisztségviselő lehet az pedig az elnök, valahogy Egyed úr már nem illik a képbe.

Üdv. jani bátya
« Utoljára szerkesztve: 2015. Június 14. 10:23 írta jani bátya »

*

irido

  • ****
  • 488
Re:Szakma-politika
« Válasz #1263 Dátum: 2015. Június 14. 10:56 »
Csak halkan jegyzem meg, hogy az a Kft-nek a fizetett alkalmazottja, nem az egyesületé. Ami akár a kiskapu is lehet. Hát erre is jó lenne egy tiszta alapszabály. Én abban látom a gondot, hogy ahol fizetett szaktanácsadók vannak, ott nehéz mástól ingyen elvárni a munkát.

*

bükk

  • ***
  • 169
Re:Szakma-politika
« Válasz #1264 Dátum: 2015. Június 14. 11:49 »
Maradva a kérdésnél.
  Ha egyesületi tagokat kis és nagy méhészeket, hobbi vagy profi méhészeket vagy méhészeti kutatással foglalkozó méhészeket, akkor már szerintem kevésbé.
  Persze az átfedéseket kivéve.

Üdv. jani bátya

Azzal a korábbi vezetés is tisztában volt hogy a hobbi és a több ezer családos méhészeket nehéz(lehetetlen) egy táborban tartani.De nagyon helyesen Brüsszelben demonstrálni kellett hogy az OMME-nak több mint 10.000 tagja van.

A "kutató" méhészeket-már ha vannak ilyenek- nem kéne az OMME-val összemosni, az egy magánvállalkozás.
Egy ilyen kutatót ismerek,de Ö jól elvan az egyesület nélkül is.
Önjelölt "kutató" persze van, de Ö az OMME pénzén vagy pénzében szeretne kutakodni. :-[


*

Geddekas

  • *****
  • 5859
Re:Szakma-politika
« Válasz #1265 Dátum: 2015. Június 14. 13:25 »
Kedves Bükk!

2008 óta ismerlek. Van egy nagyon kellemetlen jellemvonásod:
Teljesen megalapozatlan előítéletek alapján soha el nem múló késztetésed van, hogy valakibe belerúgj!

Az meg nem fordul a fejedben, hogy A magyar méhészeti kutatás fejlesztés az EU-n belül a legalacsonyabb színvonalú. A miénknél mélyebben talán csak a polgárháborús Afganisztán van. Ezt szégyenteljes helyzetet szimbolizálja az Isuzu vásárlás és a kutatási koncepció nélküli méhvásárlás is. De az is, hogy A termelést legsúlyosabban érintő témakörben nincs magyar méhészeti kutatás.

Ebben a helyzetben minden segítő és előrevivő szándékú embert támogatni illene. Például Csujalaci végzettsége szerint is és eddigi munkája szerint is rendelkezik azokkal a képességekkel, ami ehhez a munkához szükséges. De te nem állod meg, hogy rosszindulatú megjegyzést ne tegyél rá.
Az élet a legjobb tanítómester, eltekintve attól, hogy minden tanítványát megöli. Bár az erdő zsugorodott, de a fák továbbra is a fejszére szavaztak, mert annak a nyele fából volt, és azt hitték, hogy közülük való.

Re:Szakma-politika
« Válasz #1266 Dátum: 2015. Június 14. 16:59 »
"Csak halkan jegyzem meg, hogy az a Kft-nek a fizetett alkalmazottja, nem az egyesületé. Ami akár a kiskapu is lehet."

Az elnök fennhangon hirdette a kft az OMME-é. Ergo az OMME-val van szerződése a kft vezetőjének amit ha értelmesen olvasunk bizony az SZMSZ. 55. pontjával is ellent mond. Nem igazán értem, ha valami feketén fehéren le van írva akkor miért kell ragaszkodni az ellenkezőjéhez./vagyis értem én , hogy havi ötszáz/.
Több soron fel lett már vetve a téma, többek között az EB-nek kellett volna lépnie az ügyben.
Nem emlékszem, hogy lett volna bármi nemű szavazás vagy határozat Küldöttgyűlési vagy OV arról, hogy ki legyen a kft ügyvezetője. Az hogy Egyed úr anno felajánlotta, hogy havi százért elvállalja a vezetést bizony nem jelent semmit. Mivel az alapszabály és a működési szabályzatok nem részletezték ki ezt a témát az IB szabályzat ellenesen saját hatáskörbe vonta mind az alkalmazást mind a javadalmazás meghatározását.
Erre viszont egyik szabályzatban sem találtam számukra meghatalmazást.
Ha valaki jobban értesült hát tegye közzé.

Üdv. jani bátya

*

irido

  • ****
  • 488
Re:Szakma-politika
« Válasz #1267 Dátum: 2015. Június 14. 21:22 »
Sokat gondolkodtam ezen a dolgon. Szerintem az a gond, hogy soha nem lesz egy olyan ember sem, akiről mindenki azt mondaná, hogy igen , ő szakma kiválósága. Talán pont ezért illúzió, amit gondoltam, hogy közös nevezőre lehet jutni. Mindig lesz ellentábor. Nem akarom megkerülni a kérdésed. Én nem ismerem ezeket az urakat, hogy véleményt tudjak róluk formálni. De egy példát szeretnék elmondani a Cserényivel kapcsolatban. Azt tudom, hogy ő nagyon szorgalmazta a Fumidil engedélyeztetését, amikor pár éve nem lehetett forgalmazni. Lehet arról vitatkozni, hogy szükség van-e rá, vagy sem. Csak pont most került szóba annak a méhésznek az esete, aki egy családból négyet csinál, és ezt a következő évben ismét meg tudja tenni. A Bross Péter Tavaszvárós előadásán említett valami hasonlót, megjegyezve, hogy van aki négyszer kezel egy évben Fumidillel. Nem akarok ebből vitát szítani, de én azt gondolom, hogy Fumidil nélkül ezt nem tudná megcsinálni. Lehet egyébként, hogy nem róla van szó. Egy biztos: szerintem ebben a kérdésben Cserényi szakmailag helyes álláspontot képviselt. Aztán, hogy ki élt vele és ki nem, az teljesen indifferens. Atka kérdésben is szerintem alapvetően helyesen látja a dolgokat, a Check Mite plus engedélyeztetése miatt azonban szerintem hibázott. Az emberi attitűdjeit nem akarom megítélni, egyszer beszéltem vele életemben. Elszomorít, amit itt-ott hallok felőle. Az FF-nek teljesen más a véleménye róla. Soha senki nem  lesz, akiről mindenki azt mondaná, hogy ő a szakma krémje. Mellesleg én azt gondolom, hogy a Bross lenne a legjobb elnök. De hát abban sem ért mindenki egyet velem. Látod két egymással szemben lévő embert említettem, akiről azt gondolom, hogy a szakma krémjébe tartozik. Csakhogy ők nem tudtak tovább együtt dolgozni. Ebben az értelemben teljesen mindegy, hogy én kit tartok a szakma krémjének. Te egészen biztosan mást tartasz annak.

Re:Szakma-politika
« Válasz #1268 Dátum: 2015. Június 14. 21:37 »
Lehet, hogy azok az emberek akiket az említett kategóriába lehetne sorolni nem is igazán vágynak a méhészeti közéletbe. Mindennek meg van az ok okozati összefüggése.

Üdv. jani bátya

Re:Szakma-politika
« Válasz #1269 Dátum: 2015. Június 14. 22:24 »
Irido!
Ezzel a mondatoddal egyetértek:
"Mellesleg én azt gondolom, hogy a Bross lenne a legjobb elnök."
Szerintem nekem nem kell magyarázkodnom, hogy ezzel maximálisan egyet értek veled.
Viszont van némi kiegészíteni valóm ehhez.
Azok az emberek akik körülvették, és most is a vezetés nagy részét alkotják, emberileg, erkölcsileg nullák.
Az egy fecske nem csinál nyarat érvényesült az OMME-ban is!
A slepp, a hátország alpári, szánalmas emberek sokasága.
Akik megígérnek valamit, aztán a pénzért elfelejtik ígéretüket, semmitérő emberek.
Nem kívánom őket nevesíteni, de van belőlük bőven.
Ez készítette ki elnökünket, mert olyanok rúgtak bele, és szúrták hátba, akik előtte azt "nyalatkozták"..
"Olyan mintha fiam lenne.."
Az új csapatban ezekből egy hírmag sem maradhat!
Nagyon tetszett az egyik Kontroll Csoport tagjának kijelentése.
"Akkor nyugszom meg, ha a jelenlegi elnök strandpapucsban, csíkos gatyában fog kaptárt festeni nyáron."
Ez a beszéd, úgy legyen!
A krémnek ez jár!
Nagyernyei Attila




*

Geddekas

  • *****
  • 5859
Re:Szakma-politika
« Válasz #1270 Dátum: 2015. Június 19. 13:57 »
Csuja megunta a demokrácia hiányát és ezt írta:

címzettek: NEMZETI ADATVÉDELMI ÉS INFORMÁCIÓSZABADSÁG HATÓSÁG  és Országos Magyar Méhészeti Egyesület

Tisztelt NEMZETI ADATVÉDELMI ÉS INFORMÁCIÓSZABADSÁG HATÓSÁG

továbbá

Országos Magyar Méhészeti Egyesületnél
Dr. Mészáros László
elnök
Mészáros József
hivatalvezető
részére

Tárgy: Hatásági bejelentés - Közérdekű adatba iratbetekintés kérése ügyében kapott visszautasítás miatt

Tájékoztatom a címzetteket, hogy ezen levelemet párhuzamosan kénytelen vagyok azonnal a NEMZETI ADATVÉDELMI ÉS INFORMÁCIÓSZABADSÁG HATÓSÁG felé is továbbítani, mivel Mészáros József az OMME hivatalvezetője a mai napon telefonon közölte velem, hogy az alább ismertetett két ügy közül az első ügyben keletkezett irat nincs az OMME központi irodájában, a második ügyben keletkezett iratot pedig nem áll módjában betekintés céljából rendelkezésemre bocsájtani, mivel az iratot keletkeztető Ellenőrző Bizottsági tag kifejezetten az Ellenőrző Bizottság tagjai számára készítette a közpénzek felhasználásának ellenőrzéséről készült jelentését.

Alábbiakban ismertetem a kérésemet és a kérésem indoklását. 

A vonatkozó jogszabályok és a NEMZETI ADATVÉDELMI ÉS INFORMÁCIÓSZABADSÁG HATÓSÁG állásfoglalása szerint az egyesület tagjainak és választott tisztségviselőinek az egyesület céljait érdekeit érintő tevékenysége körében keletkezett információk közérdekűek.
1.
Erre alapozva kérem, hogy az OMME Etikai Bizottsága 4/2015Et.B. állásfoglalás meghozatala során született jegyzőkönyvbe való betekintést biztosítani szíveskedjen, ugyanis nem átlátható számomra az, hogy a döntéshozatal megfelelt-e az alapszabályban és a vonatkozó jogszabályokban foglaltaknak. A mai hatályos 2005-ben elfogadott alapszabály értelmében együttes ülésen köteles az Etikai Bizottság többségi döntéssel az ügyeket megtárgyalni és határozatát meghozni. Ennek nyomát az ügyiratban nem találtam, tehát ennek hiányában a határozatot érvényesnek nem tekinthetem.
2.
Kérem továbbá az OMME Ellenőrző Bizottsága egyik tagjának - Körmendi Rácz Jánosnak - az azóta elhíresült 37 oldalas jelentését, amelyben az OMME pénzeszközeinek felhasználását vizsgálta. Az OMME pénzeszközei közpénzek, következésképpen az erről született vizsgálatban szereplő információk nem képezhetik magántitok tárgyát, közérdekű információk. Hiába tette Körmendi Rácz János a jelentésében azt a megjegyzést, hogy ezt az iratot kifejezetten az OMME Ellenőrző Bizottsága tagjai számára készítette, ez nem mentesíti az iratot a közérdekűség hatálya alól. Tulajdonképpen, ha az iratban foglalt információk csak egy szük kör számára hozzáférhetők, akkor azok alkalmasak arra, hogy a szűk kör tagjai az információval visszaélve tevékenykedhessenek vagyis zsarolási vagy korrupciós eszközként felhasználják. Én bízom abban, hogy az OMME elnöke és hivatalának vezetője érvem alapján megérti a helyzet veszélyes voltát és biztosítja a közérdekű adatba való betekintés lehetőségét.

Kérem a NEMZETI ADATVÉDELMI ÉS INFORMÁCIÓSZABADSÁG HATÓSÁG-ot, hogy eszközeivel segítse elő a tárgyi ügyben a közérdekű információhoz való hozzáférést az OMME tagjai, közöttük számomra is.

Üdvözlettel

Csuja László
OMME tag
Az élet a legjobb tanítómester, eltekintve attól, hogy minden tanítványát megöli. Bár az erdő zsugorodott, de a fák továbbra is a fejszére szavaztak, mert annak a nyele fából volt, és azt hitték, hogy közülük való.

*

Geddekas

  • *****
  • 5859
Re:Szakma-politika
« Válasz #1271 Dátum: 2015. Június 19. 14:26 »
Kedves Iridó!

Egyáltalán nem kívánom kisebbíteni Dr. Cserényi Péter tevékenységének pozitív  oldalát, viszont fel kell hívnom a figyelmedet arra, hogy a változó környezeti veszélyekre Cserényi doktor nem kellő alapossággal figyelt oda, nem elemezte a hosszú hatású növényvédőszerek káros hatásainak következményeit, következésképpen a mostani helyzetértékelése és következtetései nem kellően körültekintő, a megfelelő válaszokat az OMME nevében nem tudja megadni.

Miért vált olyan égetően szükségessé a fumagilin alkalmazása, holott kiváló termelési eredményeket lehetett régebben produkálni fumagilin nélkül is?

Mondhatnánk, hogy új betegségek jelentek meg, de ez nem igaz. Mivel igazolod, hogy azok amiket most új betegségnek tekintünk, régebben nem voltak jelen, ha akkor megfelelő labordiagnosztika se volt az elkülönítésre, vagy legalábbis nem használták, fel se tételezték a jelenlétét.

Mi az, ami olyan gyökeresen megváltozott? Nem tudsz mást mondani, mint a mezőgazdaság kemizációja. Krónikusan mérgezett állapotban vannak a termelő méhállományok. Vagyis nem a fumagilin a megoldás, a fumagilin csak tünteti kezelés, hanem a mezőgazdasági kemizációban kell az OMME-nak, mint érdekképviseletnek változást elérni. Egyenként, se te, se én nem tudunk elérni eredményt, de együtt egy érdekképviseleti szervben már igen. Persze nem azonnal teljes értékűen, hanem lépésről-lépésre. És itt van súlyos felelőssége Dr. Cserényi Péternek, hogy mint szakmai alelnök mit képvisel. Tett-e lépéseket és ha igen mit a mezőgazdasági kemizáció megváltoztatása vagy kontrolljának erősítése érdekében?
Az élet a legjobb tanítómester, eltekintve attól, hogy minden tanítványát megöli. Bár az erdő zsugorodott, de a fák továbbra is a fejszére szavaztak, mert annak a nyele fából volt, és azt hitték, hogy közülük való.

Re:Szakma-politika
« Válasz #1272 Dátum: 2015. Június 19. 16:19 »

...az OMME hivatalvezetője a mai napon telefonon közölte velem, hogy az alább ismertetett két ügy közül az első ügyben keletkezett irat nincs az OMME központi irodájában, a második ügyben keletkezett iratot pedig nem áll módjában betekintés céljából rendelkezésemre bocsájtani, mivel az iratot keletkeztető Ellenőrző Bizottsági tag kifejezetten az Ellenőrző Bizottság tagjai számára készítette...

1.
... kérem, hogy az OMME Etikai Bizottsága 4/2015Et.B. állásfoglalás meghozatala során született jegyzőkönyvbe való betekintést biztosítani szíveskedjen,...

2.
Kérem továbbá az OMME Ellenőrző Bizottsága egyik tagjának - Körmendi Rácz Jánosnak - az azóta elhíresült 37 oldalas jelentését, amelyben az OMME pénzeszközeinek felhasználását vizsgálta. Az OMME pénzeszközei közpénzek, következésképpen az erről született vizsgálatban szereplő információk nem képezhetik magántitok tárgyát, közérdekű információk...


Erre irányuló kérés esetén mind a két iratanyag megismerhetőségét biztosítani kell az egyesület minden tagjának. Szükség esetén ez kikényszeríthető. Teljesen felesleges ezen huzakodni, „adom, nem adom”, ez így az óvodások szintje. Valahogy a tagdíjak beszedése nem megy ilyen nyögvenyelősen.

Megjegyzés: 1, Evidens, hogy a Csuja László az egyesület tagjaként, az általa kezdeményezett egyesületi eljárásban keletkezett iratokat megismerheti. Az egyesület más tagjainak is lehetősége van erre.

2, A Körmendy-Rácz János az ellenőrző bizottsági tag megbízatását a tagságtól kapta –mint minden más szabályosan megválasztott tisztségviselő-, következésképpen az ebben a tisztségben végzett munkájának eredménye is a legszélesebb tagságra tartozik, a tagságnak köteles beszámolni. Egyesület lévén akkor is a legszélesebb tagságra tartozna az egyesület tisztségviselőjeként végzett munkája, ha az egyesület egy szűkített létszámú, korlátozott hatáskörű szerve, mondjuk az Intéző Bizottság megbízásából járt volna el. Bármelyik egyesületi tag jogosult az egyesület működése során keletkezett iratokba betekinteni. Nem értem, hogy ezen, kinek és mi nem világos…

*

Geddekas

  • *****
  • 5859
Re:Szakma-politika
« Válasz #1273 Dátum: 2015. Június 19. 16:49 »
Országos Magyar Méhészeti Egyesület

Dr. Mészáros László elnök
Mészáros József hivatalvezető
Rádi Tibor Et.B elnök
részére

Tárgy: FELLEBBEZÉS az OMME Etikai Bizottsága 4/2015Et.B. állásfoglalása ellen, amelyet csatolt file tartalmaz

FELLEBBEZEK az OMME Etikai Bizottsága 4/2015Et.B. állásfoglalása ellen a KÜLDÖTTGYŰLÉSHEZ,

mivel az Etikai Bizottság a tárgyi ügyben nem a hatályos, tehát 2005 évi küldöttgyűlésen elfogadott és bíróság által is bejegyzett alapszabályban foglaltak szerint járt el.

Idézet a hatályos alapszabályból:
VII.

Az Etikai-Fegyelmi Bizottság

1.         Az Egyesület Küldöttgyűlése 4 év időtartalma 3 tagú Etikai-Fegyelmi Bizottságot (elnök és 2 tag ) választ. A Bizottság szükség szerint tartja üléseit.

az OMME Etikai és Fegyelmi Bi­zottsága a rá vonatkozó sza­bály­zat alapján 3 tagú tanácsban jár el. A Magyar Köztársaság jogrendje a tanácsban való eljárás so­rán a bizott­sá­gi tagok együttes jelenlétét írja elő.

A tárgyi állásfoglalás még nevében sem határozat.

A tárgyi állásfoglalásból nem derül ki, hogy hol és mikor tartották az ülést, kik vettek azon részt, milyen módon folyt le az ülés és hogyan született, milyen szavazati aránnyal a döntés.

Mindezeken túl tartalmilag is elfogadhatatlan az állásfoglalás.

Az alapszabály, sőt az egyesületekre vonatkozó jogszabály is előírja, hogy az egyesületi tisztségviselők, egyesületi szervek közérdekű tevékenysége a tagság számára egyértelműen megismerhető és átlátható legyen.
Ha ez súlyosan sérül, akkor nyilvánvalóan sérül az alapszabályban, sőt jogszabályban biztosított joga az OMME tagságának. Ha sérül, akkor etikai felelősség azonnal felmerül, hiszen mit mond állásfoglalásában az Et.B:

Fegyelmi vétséget követ el aki:
e) az alapszabály vagy Egyesület testületi szerveinek határozatát megszegi.
f) magatartásával a Méhészegyesület szerveinek szabályszerű működését veszélyezteti.
g) Az egyesületről, annak munkájáról valótlant állít, rossz hírét kelti és e hírverésével az Egyesületnek erkölcsi vagy anyagi kárt okoz.

A küldöttgyűlési beszámolót az OMME központi irodája állítja össze, de az OMME IB és az OMME EB is átolvassa, megvitatja és határozatban elfogadja, majd a Küldöttgyűlés elé terjeszti.

Az etikai eljárás megindítására vonatkozó kérésem kifejezett és konkrét volt abban a tekintetben, hogy sem a küldöttgyűlés tagjai számára kiküldött beszámolóban, sem a küldöttgyűlésen magán nem ismertették a Magyar Méhész kft gazdálkodásával kapcsolatos tényeket és adatokat. Továbbá az OMME Magyarország Kft gazdálkodásával kapcsolatos beszámoló is mellőzte a kellő konkrétumot és a beszámolóban leírt és a küldöttgyűlésen elhangzott adatok nem felelnek meg a kft. mérlegében szereplő adatoknak.

A testületi felelősség is lehet etikai felelősség. Ez alól a testületnek csak azok a tagjai mentesülnek, akik bizonyítható módon nem vettek részt az üléseken pl. dr. Fendrik Péter, Terjéki Zoltán, továbbá azok, akik kifejezett módon bizonyítható más véleményüket megfogalmazták és az egyesület szerveinek tudomására hozták. Következésképen az OMME Intéző Bizottságának tagjai és az Ellenőrző Bizottságának tagjai, amennyiben részt vettek a bizottsági üléseken, továbbá a küldöttgyűlésen, és ezen alkalmakon nem fejtették ki egyértelműen külön véleményüket, akkor a felelősségben egyetemlegesen és személy szerint is osztoznak.

Etikailag kifejezetten aggályos, ha az egyesület szervei nem adnak korrekt, pontos és kimerítő tájékoztatást az OMME tulajdonában álló vállalkozás(ok) gazdálkodásáról a küldöttgyűlésen és a küldöttek számára kiküldött beszámolóban.

Nem is értem az Etikai Bizottság azon kifogását, hogy nem elég konkrét az aggály, amit én mint panaszos megfogalmazok. Mivel nem kaptunk kelő információt, sőt a kapott információk ellentmondásosak, ezért a miféle aggályt vagy alapos gyanút fogalmazhatnék meg azon túl, hogy feltételezhetően okkal nem kaptunk alapos és egyértelmű tájékoztatást? Milyen alapon fogalmazzak meg például (Isten ne adja) alapos gyanút a mérleghamisítás vagy akár hűtlen kezelés vonatkozásában, ha nem is kapunk megfelelő információt? Önök szerint pl a nyomozó hatóság mennyi irat áttekintése és tanúk vallomása alapján mer bármikor alapos gyanút megfogalmazni? Rajtam kérik számon, hogy etikai vizsgálati kérelmemben alapos gyanút nem fogalmazok meg! Nonszensz ilyet tőlem elvárni, de nonszensz azt is elvárni azt is, hogy csak az esetben van alapja etikai vizsgálatnak, ha alapos gyanú van jogsértésre.

Alapos a gyanúm arra, hogy alapos okkal kaptunk hiányos tájékoztatást.
Ennél konkrétabban az etikai alapját a vizsgálati kérelmemnek megfogalmazni nem lehet, de ez nem egyszerűen elégséges, hanem kimerítően alapos.

Viszont azt az Etikai Bizottságnak a feladata, hogy számon kérje az egyesület azon tisztségviselőit akik részt vettek az írásos beszámolóról hozott döntésekben és a küldöttgyűlés elé való terjeszthetőségében és hiányosan tájékoztatták az egyesület küldöttgyűlésén is a küldötteket. Nyilvánvaló, ha egyértelmű bizonyítékkal rendelkeznék alapos gyanúra valamely büntető törvénykönyvi tényállás tekintetében, akkor nem az Etikai Bizottsághoz fordulnék, hiszen kötelességem lenne más jogi lépések megtételére, ahogy az Etikai Bizottság tagjainak is kötelességük lenne azt megtenni. Következésképpen nonszensznek tartom az OMME Et.B állásfoglalását abban a tekintetben, hogy az OMME gazdálkodásának egy nagyon fontos szeletével, konkrétan a Magyar Méhész kft és OMME Magyarország kft gazdálkodásáról adott hiányos tájékoztatást nem tekinti etikai vétségnek és panaszomat nem is kívánja tárgyalni. 

Rendkívüli módon meglep az Et.B tárgyi állásfoglalása abban a tekintetben is, hogy nevesítetten és külön kiemelten kértem a két gazdálkodó szervezet ügyvezetőjének Egyed Árpádnak továbbá az OMME elnökének dr. Mészáros Lászlónak a felelősségének a megvizsgálását az információk nyújtásában tapasztalt anomáliák tekintetében és ezen kérésemet se tekintette elég konkrétnak.

Tisztelettel

Csuja László
OMME tag

Utóiratban bemásolom az etikai vizsgálati kérelemem teljes szövegét:

OMME
Etikai Bizottsága
Rádi Tibor úr
elnök

Tárgy: Etikai eljárás kezdeményezése az OMME Intéző Bizottsága/Elnöksége  és a Ellenőrző Bizottság ellen a Magyar Méhész kft és az OMME Magyarország kft. gazdálkodási eredményeiről való tájékoztatás elmaradásának ügyében.

Tisztelt Elnök Úr!

Több forrásból származó információ szerint a Magyar Méhész kft-nek a NAV-hoz küldött adóbevallása és a Küldöttgyűlésnek 2015 március 12-én kelt és postán küldött dokumentumban írott számadat között több mint 10 millió Ft fölötti az eltérés. Kérem annak hiteles vizsgálatát és bizonyítását, hogy ez az információ megalapozott-e!? A Magyar Méhész kft záró mérlege nélkül nem értékelhető megfelelő módon sem az OMME Magyarország kft, sem az OMME mérlege.   

Az Intéző Bizottság/Elnökség, sőt az Ellenőrző Bizottság sem mutatta be a Magyar Méhész kft-nek a NAV-hoz leadott adóbevallását és mérlegét az Országos Vezetőség és a Küldöttgyűlés számára.
Az Intéző Bizottság/Elnökség sőt az Ellenőrző Bizottság sem mutatta be a OMME Magyarország kft-nek a 2014 évi gazdálkodásáról szóló pénzügyi jelentését az Országos Vezetőség és a Küldöttgyűlés számára.

A Küldöttgyűlés tagjainak 2015 március 12-én kelt és postán küldött dokumentumokból sem a két gazdálkodó szervezet gazdálkodásáról nem lehetett korrekt képet kapni, sem az OMME gazdálkodásáról, következésképpen az OMME Küldöttgyűlésén jelenlevők hiányos információk alapján döntöttek. A 2015 március 28-i Küldöttgyűlésen több küldött kérése ellenére sem kaptak a küldöttek választ arra a kérésükre, hogy mutassa be a levezető elnök vagy a vezetés bármely tagja az OMME Magyarország Kft pénzügyi beszámolóját. 

Kérem a határidők betartásával kivizsgálni, hogy az két gazdálkodó szervezet ügyvezetőjének Egyed Árpádnak továbbá az OMME elnökének dr. Mészáros Lászlónak, továbbá az OMME Intéző Bizottságnak/Elnökségének valamint az OMME Ellenőrző Bizottságnak milyen felelőssége van ebben az ügyben.

Tisztelettel

Csuja László
az OMME küldötte
a Gödöllői Méhészegyesület
elnöke
« Utoljára szerkesztve: 2015. Június 19. 17:51 írta Geddekas »
Az élet a legjobb tanítómester, eltekintve attól, hogy minden tanítványát megöli. Bár az erdő zsugorodott, de a fák továbbra is a fejszére szavaztak, mert annak a nyele fából volt, és azt hitték, hogy közülük való.

*

kiskakas

  • *****
  • 3249
Re:Szakma-politika
« Válasz #1274 Dátum: 2015. Június 19. 18:24 »
QUQURIQ !!!

Csak kérdezni szeretne a tarka tollas Kiskakas!
Miért rejtegeti a tagság elöl az OMME vezetése és az ügyvezetés a jegyzőkönyveket, és a számszerű valós dokumentumokat???
Miért nem tudhatja meg az a tagság, aki, akik pénzei (tagdíjai) -ból tartja el magát az OMME szervezetét, és az elnök tagsági hozzájárulás nélkül veszi fel a súlyos milliókat?
Mit miért titkolnak évek óta?
Miért nincsen az OMME fizető tagjainak jogai?
Miért van az OMME tagjainak csak kötelességei? (tagdíjfizetés, tagnévsor leadás, etikai fegyelmik)?
Ki is az OMME legfelsőbb szervezete?
Az IB vagy a küldött közgyűlés?
Miért nem látja el a feladatát az ügyvezető?
Miért nem bocsátja a tagság rendelkezésére az OMME jegyzőkönyveit, és a valós mérlegét?
Na, ehhez még az írásbeli elnöki utasítás is szükégeltetik!
Úgy néz ki a dolog, mintha az OMME vezetés a tagsággal szemben hozna értelmetlen pénzkidobós rendelkezéseket.
Ha a hatóság elmarasztalja az OMME vezetését, rögtön a szervezet mögé bújva védekeznek, és közben dobálják a befizetett tagdíjainkat az ügyvád úr zsebébe…
Meddig mehet ez így tovább???
Mindennek van egy határa!

A határőr Kiskakas!