Mézmarketing / Mézhamisítás / Mézárak

  • 3170 válasz
  • 1188392 megtekintés
*

Vivaldi

  • *****
  • 2049
Re:Mézmarketing / Mézhamisítás / Mézárak
« Válasz #1065 Dátum: 2016. Április 29. 10:21 »
Bükk.
 Mióta az eszemet tudom, mindig a tavaszra az akácra, a napraforgó végére, és az őszre vártunk. Ez már több mint 25 éve így van. És nem lett semmi, mindig vártuk a következőt.
Nem kell hozzá nagy ész, és bölcsnek sem kell lenni, hogy lássa valaki, ha egy háznak nagyon rozoga alapja van, vagy egyszerűen nincs is semmiféle alapja, az egyszer mindenképpen összedől. Lehet, hogy most még áll, /bár igazából inog már az rendesen/ de egyszer egész biztosan eljön az idő amikor össze dől.
Csuja.
Lehet, hogy te megszoktad, hogy kiverekeded az igazadat a bíróságokon. De, semmit sem tudsz kezdeni egy olyan kormánnyal ami második ciklusát tölti és a nagybirtokos mezőgazdasági vállalkozók érdekeit képviseli. A méhészeknek pedig velük ütközik az érdekük, hiszen ezektől függnek a repcén és a napraforgón. Ezeknek az érdeke a neonikotin meg a többi, méhekre veszélyes vegyszer alkalmazása.
 Mielőtt még valaki azt fontolgatná, hogy ezért elszalad szavazni a baloldalra, elmondanám, hogy azok ugyan ezt akarták, csak tisztán külföldi nagybirtokosokkal.

Re:Mézmarketing / Mézhamisítás / Mézárak
« Válasz #1066 Dátum: 2016. Április 29. 10:42 »
                                                                            Original honey 2.0
                                                         azaz
                                            ( Mézexport újraindítása 2.0)
                                                         I.rész
                                              A kampány előzményei
                                                ( 2016. április )


Mindannyiunk számára elkeserítő tényekkel szembesültünk az elmúlt év nyarán, jelentősen csökkent a kereslet akácmézünk iránt az exportpiacon.  Ma már tudjuk, a probléma sokkal nagyobb, gyantatechnológiával tesznek az EU (jelenleg nem elégséges) piaci követelményeinek megfelelővé olyan mézeket, melyek valamilyen okból nem piacképesek (pl. antibiotikummal vagy más szermaradvánnyal szennyezettek illetve szín, íz és egyéb szempontból fogyasztásra alkalmatlanok).  A gyantatechnológia eltávolít szinte minden szennyeződést a mézből, az íz és az illatanyagokat, színanyagokat is, így világossá változtatja a mézet továbbá sikeresen tünteti el a méz eredetére utaló jeleket is. A nemzetközi mézpiacon dömpinget okoz a technológia a világos mézek piacán, ami az eredeti, organikus akácmézünk utáni keresletet a mélységekbe taszítja. A mögöttünk lévő közel egy éves időszak cselekvései mára bebizonyították a méz exportpiacon történő gyors változásnak „szokásos” módon ( pl. lobbival, udvarias javaslatok útján) nincs esélye.

Mit tehet hát korunk gondolkodó elméje, ha mégis változtatni szeretne, a mára kialakult apokaliptikus valóságon?

Először is a problémát más módon közelíti meg és a siker elérése érdekében módszert vált, ahol szokásos módon nincs esélye a változásnak, ott egy okosan felépített közösségi kampány eredményes lehet a változás kikényszerítésére. Igen egy okosan felépített kampány, de mint tudjuk jó kampány a megfelelő üzenet nélkül nem működik sőt nem is létezik.

Mielőtt megfogalmaznánk az üzenetünket, nézzük mi is okozza a legnagyobb problémát?

A gyantatechnológia alapanyaga, szűrőközege az ioncserélő műgyanta. Az ioncserélő műgyanta  kopolimer  sztirol divinil-benzollal térhálósított változata.  A szűrőközegen azaz az ioncserélő műgyantán áramoltatják keresztül a mézet. Az anyag az eljárás során kopik, azaz belekerülhet és bele is kerül a mézbe. Az ioncserélő műgyantát felépítő molekulák emberi egészségre nézve káros  karcinogén, mutagén hatású anyagok.  Magyarul elég lenne csupán annyival bővíteni a mézvizsgálatokat, hogy keresni kellene az ioncserélő műgyantát, illetőleg az azokat felépítő molekulákat a mézben.  A keresett anyagok eddigi véletlenszerű megtalálását nehezítette, hogy a laboranalitikában is használják állófázisként az ioncserélő műgyantát, tehát a keresett anyagok kimutatása így eleve kizárt volt.  Ezen okokból nem is vált szükségessé azok eltávolítása, az iparszerű hamisítók szemszögéből. A nagy valószínűséggel mézbe került műgyanta illetőleg az azt felépítő molekulák eltávolítása drága és viszonylag lassú művelet, ami már nem fér bele a technológia által megszokott idő és költségkeret közé.
A fentiek ismeretében kézenfekvő tehát, ha a kampány üzenetének nem: A vásárolj európai mézet termelőtől , EU termék= EU munkahely! címet adtuk, hanem : A meddig lehetséges mérgezni az EU fogyasztót a gyantatechnológiás mézekbe kioldódott anyagokkal?
Felsorakoztatva követeléseink mentén, az Európai fogyasztók 500 milliós táborának azon igényét, hogy méz címén egészséges organikus és eredeti élelmiszer választásához legyen joga, manipulált egészséget veszélyeztető hamisítvány helyett!!!
A kampány célja rövid és világos a mérgező mézek, mézkészítmények  beazonosítása és eltávolítása a polcokról illetőleg további tételek behozatalának megakadályozása a lehető legrövidebb időn belül!
A problémának a fogyasztók szempontja szerinti megközelítésben történő bemutatása hatásos és gyors eredményt hozhat számunkra! Segítsünk hát nekik felismerni a problémát, és ismertessük meg nekik újra az organikus eredeti mézeket!
A kampány üzenete a gyantatechnológiás mézek egyelőre feltételezett szennyezettségére alapít, amelyek az anyagok tulajdonságai és a józanész ítélő képessége alapján a kockázatos kategóriába sorolhatók. Sem a petíciót benyújtónak sem a támogató szervezetnek nincs lehetősége kikötőkben, közúti és vasúti határátkelőhelyeken mintát venni, illetőleg a mézek lekövethetőségét megállapítani illetőleg hitelességét leellenőrizni. Ez tehát a sikeres petíciót követő tárgyalása során nem képezhet feltételt!
A szóba jöhető mézek mintázása és a szennyezés detektálása kizárólag az EU joga, feladata!
Mivel egyetlen napot sem késlekedhetünk ezért az EU Parlament Petíciós Bizottsága részére 2016. április 13.-án petíciót nyújtottam be a témában.  A 2016. április 23.-án tartott Küldöttgyűlésen a mézexport, mézpiac témában történő hozzászólásom alkalmával felolvastam a benyújtott petíciót is.  A petíció szövegét cikkem mellékleteként csatoltam.
A professzionális és eredményes kampány érdekében a Küldöttgyűlésen kértem az OMME Vezetőségének és Küldötteinek segítségét illetőleg javaslatot tettem egy közösségi médiában szokásos 2-3 perces professzionális videó elkészítésére, megrendelésére, finanszírozására.
A kampány sikere érdekében a Küldöttgyűlésen felajánlást tettem, az általam szabadalmaztatásra benyújtott méhviasz peszticid és más kémia szennyeződésektől történő mentesítési technológia hasznosítását illetően, melyet a magyar méhészek- a magyar méhészet javára ajánlottam fel. A viasz peszticid mentesítési technológia a méhcsaládok fenntarthatósága mellett számos új piaci lehetőset is biztosíthat számunkra, melyet egy másik cikkben fogok kifejteni.
A Küldöttgyűlés egyhangúan megszavazta a benyújtott petícióm támogatását továbbá, hogy Vezetőség a közösségi médiákban használható videó megrendelése és finanszírozása érdekében tegye meg a szükséges lépéseket.

Kérem a méhésztársakat kapcsolódjanak be a munkába, minden ötlet, minden észrevétel fontos.

„Világszínvonalút kell most alkotnunk, méhészeti ágazatunk megmaradása érdekében!”

Miben segíthetitek a kampányt máris?

Leendő kampányunk megnevezésével kapcsolatban máris várok ötleteket, a kampány weblapjával kapcsolatban brand (logó, arculat, szlogen) szintén, mint ahogyan a videospot anyagával kapcsolatban is. Kérem figyelembe venni, hogy a kampány célközönsége elsősorban az európai mézfogyasztó polgár. Bátran engedjétek szabadjára a gondolatokat, alkossuk meg napjaink egyik legnagyszerűbb kampányát!
Ne feledjétek a tét az európai polgárok egészségének megóvása mellett ágazatunk fennmaradása, közvetetten a mézelő méhek fennmaradásának biztosítása, melyet egy következő kampányban fogunk kiharcolni!

 
Fényeslitke, 2016. április 28.


                                                                                  Baráti üdvözlettel:
                                                                                                                                    Tóth Zoltán
                                                                                                                           a kampány főszervezője
« Utoljára szerkesztve: 2016. Április 29. 10:47 írta Tóth Zoltán »

Re:Mézmarketing / Mézhamisítás / Mézárak
« Válasz #1067 Dátum: 2016. Április 29. 11:06 »
Bükk!
Úgy látom neked bármit írok, belém kötsz, amikor ezt írod:
"Pont ez a probléma a kotyogás,de ha rákérdeznek szakállas régi hírekkel válaszolsz (lásd.Fazekas Gyula)."
Ez szerintem amikor írtam nem volt szakállas hír: http://www.omme.hu/?p=6436
Továbbra is úgy látom keress más vitapartnert, mert én kitehetem a lelkem, bármilyen választ adhatok, neked az nem felel meg.
Ha pedig információimat blődnek nevezed miért foglalkozol mégis velük?
A német áruházak tele vannak kínai szutykokkal.(Ez neked blődség, tehát lépd át, másoknak írtam.)
Mivel a legnagyobb német kiszerelők is ezt veszik, csak nemzetközi összefogással tudunk a helyzeten változtatni.
Ma is szememre vetették, hogy biztosan én is érdekelt vagyok az alacsony mézárban.
Ja a tavalyi termésem nagy része itthon van, de továbbra is 2.500-ért adom az akác kilóját.
Ha valaki reálisan próbálja elemezni a helyzetet, nem úgy mint a leváltott OMME vezérkar, akkor már az is furcsa?
Tudod mit.
A fagy miatt újra 2.000 Ft lesz az akácméz induló felvásárlási ára!
Gondolom így már teszik.
Sokan már azt követelik, hogy kapjanak a méhészek valamilyen kártérítést a fagykár miatt.
Véleményem ebben a témában is egyértelmű.
Akkor nem 14.000-en , hanem 50.000-en lennén.
Ennek az volna az üzenete, gyertek közénk, sokasodjunk, ha nincs termés az időjárás miatt,akkor is megéltek a méhekből, mert csenget a postás és kaptok zsozsót.
Ezt akarod?
Most dől el ki a legény a gáton!
Ahol nincs fagy annyi méhész lesz mint égen a csillag.
Nem kell ahhoz semmi más mint majd kutatásban pörgetni, és az egész ország zárlat alatt lesz.
Várjuk meg mit hoz a jövő, reménykedjünk, hogy tudunk pergetni, és elfogadható lesz az ár is.
Ne keressük a problémát, akad az úgyis.
Nagyernyei Attila



Re:Mézmarketing / Mézhamisítás / Mézárak
« Válasz #1068 Dátum: 2016. Április 29. 11:33 »
A kampány üzenete a gyantatechnológiás mézek egyelőre feltételezett szennyezettségére alapít, amelyek az anyagok tulajdonságai és a józanész ítélő képessége alapján a kockázatos kategóriába sorolhatók.

Tehát blöffre? Nem kellene előbb bizonyíték?

A kampány sikere érdekében a Küldöttgyűlésen felajánlást tettem, az általam szabadalmaztatásra benyújtott méhviasz peszticid és más kémia szennyeződésektől történő mentesítési technológia hasznosítását illetően, melyet a magyar méhészek- a magyar méhészet javára ajánlottam fel.

Mézet ne mentesítsenek, de a viaszt lehessen? Az viasz marad a mentesítés után is? "Organikus"?

Re:Mézmarketing / Mézhamisítás / Mézárak
« Válasz #1069 Dátum: 2016. Április 29. 11:44 »
Zombee kérdéseire:

Tehát blöffre? Nem kellene előbb bizonyíték?

Tudsz biztosítani a vizsgálathoz igazoltan gyantatechnológiás mézet?

Ki tudod igazoltan zárni az anyag jelenlétét a mézből?

Elég lesz neked néhány száz forint ezentúl az akácmézedért?


Mézet ne mentesítsenek, de a viaszt lehessen? Az viasz marad a mentesítés után is? "Organikus"?

A két technológiának nincs köze egymáshoz, és a céljaik teljesen ellentétesek a mézhamísitás mérgezi a fogyasztót és nyomorba dönti a méhészetet, a viaszmentesítés az egészséges élet és a fennmaradás lehetőségét adja.

Neked talán jó, hogy a méhek szermaradvánnal terhelt lépeken kénytelenek szenvedni?


A viaszt szépen kiépítik a méhek, a méhanyák pedig szívesen bepetézik azt.


« Utoljára szerkesztve: 2016. Április 29. 12:01 írta Tóth Zoltán »

Re:Mézmarketing / Mézhamisítás / Mézárak
« Válasz #1070 Dátum: 2016. Április 29. 19:37 »
Ma reggel 6-tól 10-ig a classfm-en a méhekről volt szó az aldinak köszönhetően.

*

Geddekas

  • *****
  • 5859
Re:Mézmarketing / Mézhamisítás / Mézárak
« Válasz #1071 Dátum: 2016. Április 29. 21:36 »
zombee!

Szerintem tudod, hogy itt két szakmai szempontból figyelemre méltó és jó szándékú ötletet ismertetett Tóth Zoltán. Nem azt írta, hogy Ő a bölcsek bölcse és azt se, hogy megtalálta a bölcsek kövét.

Szerintem mind a két ötlete kutatásra érdemes és viszonylag olcsón igazolható érdemes-e komolyabb összeget fordítani a műszaki fejlesztésre.

Szóval, felejtsük el azokat a reflexeket amik eddig uralták a közéletet, felejtsük el az I (rigység) faktort, mert az nem viszi előre ágazatunkat. A tényt magát nézzük és a megvalósíthatóság szemszögéből vizsgáljuk a javaslatokat.
Az élet a legjobb tanítómester, eltekintve attól, hogy minden tanítványát megöli. Bár az erdő zsugorodott, de a fák továbbra is a fejszére szavaztak, mert annak a nyele fából volt, és azt hitték, hogy közülük való.

*

Geddekas

  • *****
  • 5859
Re:Mézmarketing / Mézhamisítás / Mézárak
« Válasz #1072 Dátum: 2016. Április 29. 21:51 »
Vivaldi!

Mit gondolsz, hogy miért döntött úgy a Vetőmagszövetség, hogy csak 550 ha neonikotinoidos napraforgót vet el 2016-ban, holott 32000 ha-ra kapott engedélyt?
Mert pillanatok alatt rájött, hogy nem olyan hülye magyar méhész, aki ottmaradna a neonikotinoidos napraforgótábla megporzására, ha nem fizet méhcsaládonként 40 000 Ft-ot a megporzásért.

Nemcsak a bíróságon lehet elérni eredményt, hanem azzal a bátorsággal is, amivel mi néhányan és a Greenpeace kimondjuk azt amit Lászlóffy Zsolt, Fekete József, Egyed Árpád, Tóth Péter és dr. Cserényi Péter, meg ne felejtkezzünk el legdrágább volt elnökünkről dr. Mészáros Lászlóról sem, soha nem mert kimondani még a mai napig, hogy a neonikotinoiddal csávázott vetőmaggal vetett napraforgótáblák képesek a méhcsaládokat elpusztítani.

Idézet
Mielőtt még valaki azt fontolgatná, hogy ezért elszalad szavazni a baloldalra, elmondanám, hogy azok ugyan ezt akarták, csak tisztán külföldi nagybirtokosokkal.
Teljesen igazad van. Sőt megéltük még az izraeli tőke - szerencsére sikertelen - nyomulását is.
Az élet a legjobb tanítómester, eltekintve attól, hogy minden tanítványát megöli. Bár az erdő zsugorodott, de a fák továbbra is a fejszére szavaztak, mert annak a nyele fából volt, és azt hitték, hogy közülük való.

*

Geddekas

  • *****
  • 5859
Re:Mézmarketing / Mézhamisítás / Mézárak
« Válasz #1073 Dátum: 2016. Április 29. 22:03 »
Bükk:
Idézet
Geddekas,ha már megszólítottál.
Az-az ország Belgium,de hát mindketten tudjuk mennyire "ismered" a mézpiacot.
Egyébként gratulálok,hogy a Küldöttközgyűlésen mennyi szavazatot kaptál. ::)
Amikor nagyívű javaslatokat teszel(követelsz) az OMME életével,jövőjével kapcsolatban azért néha jusson eszedbe....
Tudod-e, hogy Bross Péter azért győzött, mert nem azt nézte, hogy ki beszél, hanem azt, hogy mit mond az illető?! Téged elég inteligensnek tartalak, tehát megérted miért így válaszolok.

Egyébként meg én 4 támogató szavazatra számítottam. Ehhez képest az eredmény jó.

Idézet
Az import mézek mind ugyanúgy átfutnak a Brémai Laboron,mint ahogy Németországba szánt magyar méztételek!
Ki állította neked, hogy a Brémai labor vizsgálati módszere elégséges a mézhamisítványok döntő többségének kiszűrésére? Éppen az a probléma, hogy a laborok jelenlegi elfogadott módszerei nem alkalmasak a hamisítások döntő többségének lebuktatására. Következésképpen, ami megfelel a brémai labor szerint a méz minősítésnek, azoknak a mézeknek az 1/3-a alkalmasabb módszerek szerint hamisítványok. És a harc oka, hogy ezeket az alkalmasabb mérési módszereket a mézkereskedői érdekek miatt nehéz elismertetni nemzetközileg elismert standard bizonyító erejű módszernek.
Az élet a legjobb tanítómester, eltekintve attól, hogy minden tanítványát megöli. Bár az erdő zsugorodott, de a fák továbbra is a fejszére szavaztak, mert annak a nyele fából volt, és azt hitték, hogy közülük való.

Re:Mézmarketing / Mézhamisítás / Mézárak
« Válasz #1074 Dátum: 2016. Április 29. 22:24 »

*

Vivaldi

  • *****
  • 2049
Re:Mézmarketing / Mézhamisítás / Mézárak
« Válasz #1075 Dátum: 2016. Április 30. 11:09 »
  Hát sokan vagyunk itt, akik kaptak volna négy szavazatot, ha indulnak.

*

Geddekas

  • *****
  • 5859
Re:Mézmarketing / Mézhamisítás / Mézárak
« Válasz #1076 Dátum: 2016. Április 30. 11:53 »
Végre már ilyet is kimondtál. Látod mi mindenre rájössz, ha kikukkantasz a béka segge alól.
Az élet a legjobb tanítómester, eltekintve attól, hogy minden tanítványát megöli. Bár az erdő zsugorodott, de a fák továbbra is a fejszére szavaztak, mert annak a nyele fából volt, és azt hitték, hogy közülük való.

*

Vivaldi

  • *****
  • 2049
Re:Mézmarketing / Mézhamisítás / Mézárak
« Válasz #1077 Dátum: 2016. Május 01. 15:32 »
Nem tudom minek örülsz? Ezt én arra irtam , hogy te is csak annyit kaptál.

Re:Mézmarketing / Mézhamisítás / Mézárak
« Válasz #1078 Dátum: 2016. Május 01. 17:26 »
Tudsz biztosítani a vizsgálathoz igazoltan gyantatechnológiás mézet?

Kivitelezhető, ha attól félsz, hogy "hamisított" gyantaszűrt mézet küld a (kínai) kereskedő:
http://m.alibaba.com/product/1550605148/Adsorbent-resin-for-honey-antibiotics-removal.html

Neked talán jó, hogy a méhek szermaradvánnal terhelt lépeken kénytelenek szenvedni?

A legtöbb szermaradvány a méhész miatt kerül a kaptárba, akkumulálódik a viaszban. Paradigmaváltás van, vagy mégsem?

A viaszt szépen kiépítik a méhek, a méhanyák pedig szívesen bepetézik azt.

Nem ismervén a technológiát, hol lehet erről részletekbe menően olvasni?

Szóval, felejtsük el azokat a reflexeket amik eddig uralták a közéletet, felejtsük el az I (rigység) faktort, mert az nem viszi előre ágazatunkat.

Hablaty. A tényeket hiányoltam, illetve hiányolom továbbra is.

*

kiskakas

  • *****
  • 3249
Re:Mézmarketing / Mézhamisítás / Mézárak
« Válasz #1079 Dátum: 2016. Május 01. 20:55 »
QUQURIQ !!!

Sajnos a Kiskakas sem már a "régi", ezért kérdezi, hogy a Méhek napi rendezvényről mi a hír?
Nem lehetett semmit látni a híradóban, egyik csatornán sem.
Ki tudja, hogy sikerült?
És az Aldi események?

Kiskakas