Mézmarketing / Mézhamisítás / Mézárak

  • 3174 válasz
  • 1211877 megtekintés
Re:Mézmarketing / Mézhamisítás / Mézárak
« Válasz #1770 Dátum: 2017. November 22. 20:31 »
Beeznisz!

Már az első pillanatban azt éreztem,hogy új néven,egy régi,"kedves
motorosunk" újra aktivizálta magát.

Cs.Á.

Re:Mézmarketing / Mézhamisítás / Mézárak
« Válasz #1771 Dátum: 2017. November 23. 06:46 »
Kedves Antal!

Nem tudom, hogy kire, vagy mire gondolsz, de most szeretném leszögezni, hogy soha nem voltam regisztrálva sem erre a fórumra ,sem a zöldre másik nick névvel. Nem kedvelem  a többnicküséget  ;D .
Ezt kérlek, vedd figyelembe.

Üdv.: Beeznisz

*

Bicska

  • *****
  • 602
Re:Mézmarketing / Mézhamisítás / Mézárak
« Válasz #1772 Dátum: 2017. November 23. 07:51 »
Nos, akkor: welcome to the jungle!
"Vassal csorbitott csontváz-leletek
mutatják, hogy itt mivé lehetek,
ha mellemre kitüzöm jeletek, -
csirkefogók! Nem játszom veletek!"

Re:Mézmarketing / Mézhamisítás / Mézárak
« Válasz #1773 Dátum: 2017. November 23. 07:55 »
Beeznisz!
Valóban tanultam marketinget, és dolgoztam olyan cégnél ahol ezt profi módon alkalmazták.
Ott megtanultam, hogy "milyen marhaságokból" lehet pénzt keresni, ha jól van csomagolva.
Még egyszer nyomatékosan megjegyzem, hogy az OMME egy szakmai civil érdekvédő szervezet, melynek nem profilja a mézkereskedelem.
Azzal, hogy a Mézes Reggelit, a termelői mézet népszerűsíti, a mézlovagok és a mézkirálynő különböző rendezvényeken szerepelnek, a fogyasztók felé a méz és méhészeti termékeket propagálja, valójában egy érdekvédelmi munkát végez, segít a termelőknek az eladásban.
Így a mézárak alakítására, a mézkereskedelemre csak áttételesen van hatása.
Ezek viszont nem alakítják sem a belföldi, sem a világpiaci árakat.
Az OMME annyit tudott eddig is tenni, hogy felhívta a mézhamisítás veszélyeire a figyelmet.
Tehát a marketing tevékenység meg végképp nem egyenlő a kereskedelemmel, célja, segítség a termelőnek.
Amit már többször megfogalmaztak, az üveges méznek, főként piacozó méhésztársaknak kedvez ezzel.
De segít a hordóban értékesítőknek is, mert akik üvegben adják el, nem lesznek konkurenciái a hordóban értékesítő kollégáknak, valamint az export árualap csökken, ami az OMME munkája, és ebben valóban igazad van, hogy parányit esetleg alakíthat az árakon, ami véleményem szerint csak tized százalékban fejezhető ki.
Gondolom sokan észrevettétek, hogy a piacokon megduplázódott, néhol megháromszorozódott az új kiszerelők száma.
Sajnos ez azzal a negatív következményekkel jár, hogy csökken az üveges méz ára, mert..... jól "alámegyünk" a szomszédnak, hogy mindenki nálam vegye.....szindróma zajlik jelenleg is.
Ezek a vadhajtások olyan mélységűek, hogy valaki a Mézes Reggelit is kisajátította, és mézakciót, mézvásárt hirdetett ebből a nemes kezdeményezésből.
Ezek a nyomulósok így veszik ki részüket az OMME marketingjéből.
Nagyernyei Attila

Re:Mézmarketing / Mézhamisítás / Mézárak
« Válasz #1774 Dátum: 2017. November 23. 12:59 »

Még egyszer nyomatékosan megjegyzem, hogy az OMME egy szakmai civil érdekvédő szervezet, melynek nem profilja a mézkereskedelem.




Bizony én felelőssé teszem az OMME vezetőit a kialakult helyzetért.
Megtévesztették, félrevezették a méhészeket amikor valótlan piaci információkkal altattak bennünket!
Még Bross idejében javasoltam, hogy az OMME alkalmazzon egy mézpiaci szakértőt.


No comment.

Ez is marad, mert azért a "hiteles ember"-t nem árt megismerni...
« Utoljára szerkesztve: 2019. November 30. 19:45 írta kivancsi111 »

Re:Mézmarketing / Mézhamisítás / Mézárak
« Válasz #1775 Dátum: 2017. November 23. 14:12 »
Idézet
    Azzal, hogy a Mézes Reggelit, a termelői mézet népszerűsíti, a mézlovagok és a mézkirálynő különböző rendezvényeken szerepelnek, a fogyasztók felé a méz és méhészeti termékeket propagálja, valójában egy érdekvédelmi munkát végez, segít a termelőknek az eladásban.
Így a mézárak alakítására, a mézkereskedelemre csak áttételesen van hatása.
Ezek viszont nem alakítják sem a belföldi, sem a világpiaci árakat.   
 

Ezek szép és mutatós dolgok, arra biztosan jó, hogy a valódi bajokról kicsit tereljük a figyelmet.

Dehogynem mutatom is, hogyan..... te írtad!

Idézet
     Amit már többször megfogalmaztak, az üveges méznek, főként piacozó méhésztársaknak kedvez ezzel.
De segít a hordóban értékesítőknek is,

Gondolom sokan észrevettétek, hogy a piacokon megduplázódott, néhol megháromszorozódott az új kiszerelők száma.
Sajnos ez azzal a negatív következményekkel jár, hogy csökken az üveges méz ára, mert..... jól "alámegyünk" a szomszédnak, hogy mindenki nálam vegye.....szindróma zajlik jelenleg is.   

Dehogy kedvez, hol élsz?!!!! Igazából csak árt, mert jól tudta az o..e, hogy a hazai fogyasztást nem igen lehet már növelni, de jó nagy zavart okozott a fejekben, és minden méhészt a piacra küldtek. Meg is lett az eredménye ......, újabb elbaltázott lépés, hanyadjára.

 Ahogy látom bizonyos csoportokban, hogy annak is van már saját cimkéje az üvegjére, aki még most rendeli az első kaptárját, és lefoglalta jövőre az első családját. Mert elhiszi ezt a sok agymenést!

Idézet
     De segít a hordóban értékesítőknek is,   

Ezt a gyöngyszemet azért emeltem ki megint, mert minden évben ugyan azzal a forgatókönyvvel segíti az o..e a hordós értékesítést, le is írom pontokba szedve, talán az időrendi sorrend is megfelel.

/ túl sok a termelőknél maradt méz
/sok a mézekben a cukoretetés
/pollentartalom
/valamelyik külföldi országban rekordtermés lett,
/ha minden kötél szakad rengeteg hamis méz áramlik be, ezért nincs a méznek a ára.

Ez megy minden évben !!!!!!

Idézet
    Még egyszer nyomatékosan megjegyzem, hogy az OMME egy szakmai civil érdekvédő szervezet,     


« Utoljára szerkesztve: 2017. November 23. 14:26 írta Gömbi a virágbogár »

Re:Mézmarketing / Mézhamisítás / Mézárak
« Válasz #1776 Dátum: 2017. November 23. 18:41 »
Oké!
A kritikát már szépen, sorjában megfogalmaztátok.
Most halljuk a megoldást, mit javasoltok.
Kicsit módosítok írásomat, mert jobb volt előtte egy kicsit lazítanom.
Attól, hogy azt javasoltam, és jelenleg is ez a véleményem, hogy az OMME alkalmazzon egy mézpiaci elemzőt, hol van ebben a kereskedelem?
Itt arról van szó, hogy súghatna a méhészeknek mikor adják le a mézüket, mivel ő lenne az a személy aki figyeli a világpiaci ármozgást, és minden olyan tényezőt ami a termelőket érinti.
Ekkor mondtam, hogy hasonló mint a cukorpiaci elemző.
Mit nem lehet ezen érteni?
Nagyernyei Attila
« Utoljára szerkesztve: 2017. November 23. 19:30 írta Nagyernyei Attila »

Re:Mézmarketing / Mézhamisítás / Mézárak
« Válasz #1777 Dátum: 2017. November 23. 19:37 »
Ez az igazi "árfelhajtó" tényező!!!!!!!!
"Üdv! Eladó 3 hordó akácméz. 1000ft/kg.
Zala-megye, Zalaegerszeg.
E-mail: ......@freemail.hu
Tel: 0630/2......."
Jelenleg  1.200 Ft/Kg az akácméz felvásárlási ára, de áremelkedés várható.
Katasztrófa!
Most beszéltem vele, hogy miért kínálja ennyiért.
Válasza, hogy kell a pénz.
Elkeserítő.
Nagyernyei Attila


*

kiskakas

  • *****
  • 3249
Re:Mézmarketing / Mézhamisítás / Mézárak
« Válasz #1778 Dátum: 2017. November 23. 19:43 »
QUQURIQ !!!

Senkinek nem akarok megfelelni, csak egy hasztalan vita közepébe cseppent Kiskakas.
Aki ismer, tudja, hogy évekig küzdöttem a reklámalap létrejöttéért!
Még a Terméktanács idejében indítottam, majd mint egy papagáj (nem mint Kiskakas) hajtogattam az OMME vezetőinek, hogy egy jókor jött pénzt gyűjtögethetnénk a méz reklámozására.
Ez kb. 1997-2005 kötött volt. Ebben az időben az egy főre jutó magyar mézfogyasztás 20 dkg. volt.
Ma már 60 dkg-ról beszél a szakma.
Akár hogyan is számolom, megháromszoroztuk a magyar mézfogyasztást.
Nagyon sok önfeláldozó méhész segítségével!!!
Kiskakas azt látja, hogy még mindig emelhető a hazai fogyasztás!
Minek köszönhető? (kiknek)?
Mézkirálynő, Méz lovagok, mézes reggeli, sajtó, mézes receptek a médiákban, egészséges táplálkozásról műsorok, iskolások méhészetekbe való látogatása...stb...
Mondhatnám úgy is, hogy aki nem ültet fát, nem is szed róla gyümölcsöt!!!
Persze azt is elismerem, hogy aki csak hordósan értékesít, kevésbé érdekli a magyar mézfogyasztás.
Persze sok kivételt is ismerek.
Meggyőződésem, hogy tovább kell folytatnunk az ifjúság méz és méhészeti termékek ismertetését, kóstoltatását!!!
A jelen gyermekei szülők, nagyszülők lesznek, akik gyermekeiknek, unokáiknak mézzel kedveskednek. A jövő anyukái, reggelihez felkínálják a családnak a mézet.
Ehhez, nem kell ide Kiskakas, sem XY. csak ész!

Kiskakas

Re:Mézmarketing / Mézhamisítás / Mézárak
« Válasz #1779 Dátum: 2017. November 23. 21:38 »
Kedves Antal!

Nem tudom, hogy kire, vagy mire gondolsz, de most szeretném leszögezni, hogy soha nem voltam regisztrálva sem erre a fórumra ,sem a zöldre másik nick névvel. Nem kedvelem  a többnicküséget  ;D .
Ezt kérlek, vedd figyelembe.

Üdv.: Beeznisz
Lehet,hogy"benéztem".Bocs!
Sajnos nem vagyok tévedhetetlen.
Igen sokan írogattak,írogatnak erre a fórumra akiknek csak
az a céljuk,hogy belekössenek valamibe vagy valakibe.
Kákán is csomót elv mentén.
Sok "jómadár"próbálta már félre vezetni az itt olvasókat.
Úgy éreztem a Te írásod és regisztrációs célja Attilával szembeni kötekedés.
Ha tévedtem akkor mégegyszer Bocs!

A vita témáról.
Ebben az ágazatban a nagybani mézvásárlók mindent
tudnak a megtermelt mézről.Tudják mennyi és milyen minőségű
méz termet,tudják mert a méhészek a felvásárlók minden
információt átadnak a jó üzleti kapcsolat érdekében.
A nagybani mézvásárlók ismerik a világpiaci árakat,az árak
várható mozgását.A nagybani vásárlók alatt értem a kereskedőket(talán van
kettő nagy cég és egy két kicsi) akik a saját pénzüket,vagyonukat kockázatják
és van jó pár nagy cég akik strómanok,mások,nagy Európai mézkereskedők
pénzén vásárolnak.A piaci tevékenységüket úgy alakítják ahogy a"gazdi" parancsolja.
A megtermelt méz több mint 2/3-a így értékesül.
Milyen közvetlen ár befolyásoló szerepe maradhat ebben a helyzetben az OMME-nak?
Igazad van:közvetett szerepe lehet.
Hiteles piaci információval ellátni a méhészeket.
Ennyi.
Kiskakasnak igaza van a méz marketingre,reklámra kell az egyesületnek
energiát fordítania,mert így növelhető a hazai fogyasztás.
A pécsi méhészboltos Nagy István barátom már rég kiszámolta 2 kg
feletti mézfogyasztással eladhatnánk itthon az összes mézünket.

Cs.Á.

« Utoljára szerkesztve: 2017. November 23. 23:01 írta Csányi Antal »

*

Bicska

  • *****
  • 602
Re:Mézmarketing / Mézhamisítás / Mézárak
« Válasz #1780 Dátum: 2017. November 23. 22:44 »
Ez a lényeg, amit Anti mond! És erre jó a mézes reggeli is. Megszerettetni a mézfogyasztást a jövő generációval.
Illés Sanyival és Zsuzsival (Sanyi felesége) közben megtartottuk az idei második mézes reggelit a szekszárdi Wunderland oviban. Mi hiszünk ebben...

"Vassal csorbitott csontváz-leletek
mutatják, hogy itt mivé lehetek,
ha mellemre kitüzöm jeletek, -
csirkefogók! Nem játszom veletek!"

*

Geddekas

  • *****
  • 5859
Re:Mézmarketing / Mézhamisítás / Mézárak
« Válasz #1781 Dátum: 2017. November 23. 23:11 »
Ha az OMME az érdekvédelmet komolyan akarná csinálni, akkor az árszabályozás nem piaci eszközeire igyekezne komolyabban hatással lenni. Lásd a mézkerekasztal. Ott olyan lájtosan viselkedett, nehogy bármiben is kedvezőbb legyen a termelő méhészeknek és nehezebb a mézhamisításban érdekelt mézkiszerelőknek.
Az élet a legjobb tanítómester, eltekintve attól, hogy minden tanítványát megöli. Bár az erdő zsugorodott, de a fák továbbra is a fejszére szavaztak, mert annak a nyele fából volt, és azt hitték, hogy közülük való.

Re:Mézmarketing / Mézhamisítás / Mézárak
« Válasz #1782 Dátum: 2017. November 23. 23:29 »
Geddekas!

Idézlek.
"Lásd a mézkerekasztal. Ott olyan lájtosan viselkedett, nehogy bármiben is kedvezőbb legyen a termelő méhészeknek és nehezebb a mézhamisításban érdekelt mézkiszerelőknek."

Nem rendelkezel megfelelő informàciókkal,
mégis bírálod az OMMÉ-t képviselőket.
Vannak gyenge pollenű,diasztázú szuper jó akác mézek.
Több igen jó termelőt büntettek már meg,mert ezen
összetevők nem érték el azt határértéket amit valaki(k) egyszer
megállapítottak.
Nehéz jól képviselni,bíràlni könnyen lehet.

CsÁ
« Utoljára szerkesztve: 2017. November 23. 23:33 írta Csányi Antal »

*

Geddekas

  • *****
  • 5859
Re:Mézmarketing / Mézhamisítás / Mézárak
« Válasz #1783 Dátum: 2017. November 23. 23:42 »
Idézet
Vannak gyenge pollenű,diasztázú szuper jó akác mézek.
Több igen jó termelőt büntettek már meg,mert ezen
összetevők nem érték el azt határértéket amit valaki(k) egyszer
megállapítottak.

Ezeket a kérdésköröket értem. Ezekről tényleg lehet vitatkozni és lehet valamilyen ésszerű közös nevezőt találni. Nem ez az egyetlen témakör, ahol vannak szabályozási eszközeink. Sőt nem ezek a legfontosabbak. Ezekre mondhatjuk, hogy mézhibák, amiknek lehet árcsökkentő hatása.

A gyantakezelés stb már meg nem engedhető eszözök, amiben nem történt semmi.
Az élet a legjobb tanítómester, eltekintve attól, hogy minden tanítványát megöli. Bár az erdő zsugorodott, de a fák továbbra is a fejszére szavaztak, mert annak a nyele fából volt, és azt hitték, hogy közülük való.

*

Geddekas

  • *****
  • 5859
Re:Mézmarketing / Mézhamisítás / Mézárak
« Válasz #1784 Dátum: 2017. November 24. 10:05 »
Hogyan lehet hatása az OMME-nak a mézpiacra, a felvásárlási árakra?

Ez a nagybetűs kérdés azóta is mióta megszületett az OMME. A kérdés jogos. A válasz kettős:
1.
A napi árakat a piac mondja meg és nem az OMME.
2.
A piaci körülményeket, a piac működésének szabályait viszont legnagyobb részben az OMME határozza meg.

Ezzel a két szemponttal az OMME jelenlegi és régebbi vezetésében szerény becslésem szerint 2 ember van és volt tisztába. Az egyik ember Bross Péter a másik dr. Mészáros László. Mészáros Laci nem azonnal jött rá, de a mandátuma vége felé ő is rájött, de Bross Péter ezt nagyon régóta tudja.

Mit tehet az OMME a mézpiac szabályozásában? Nagyon, de nagyon sokat, HA AKAR.
Az élet a legjobb tanítómester, eltekintve attól, hogy minden tanítványát megöli. Bár az erdő zsugorodott, de a fák továbbra is a fejszére szavaztak, mert annak a nyele fából volt, és azt hitték, hogy közülük való.