Ha a józan ész szerint értékelem a meghívót - és ezt megtettük a küldöttekkel együtt -, akkor a napirendi pontok közül csak egyetlen napirendi pont sem tárgyalható, mert nem küldtek ki semmilyen döntést előkészítő anyagot.
Például, hogyan nyilvánítson a 13540 tag nevében a 410 küldött véleményt arról, hogy az OMME tisztségviselők mennyi tiszteletdíjat érdemelnek, ha semmilyen érdemi anyagot nem kaptunk sem arról, hogy
- Milyen munkát végeztek? Az elvégzett munkájukról semmilyen írásos beszámolót nem kaptunk. Az amit a küldöttgyűlésen fognak szóban rögtönözni, nagyon karcsú ahhoz, hogy bárminemű véleményt lehessen bármelyik tisztségviselőről is alkotni.
sem arról, hogy
- Mennyi is az erre rendelkezésre álló összeg, mire van költségvetési fedezetünk, mennyire terheli meg ez a kasszánkat.
Ráadásul a törvény is előírja, hogy a napirendeket döntésre alkalmas formában a meghívóban ismertetni kell. Ezt úgy hívják, hogy döntést előkészítő ELŐTERJESZTÉS.
Már bocsánat, de nem koldusfillérekről van szó, hanem milliós tételekről. Miért nincs kiküldve a kft és informatikai átvilágítás anyaga? Nem kell a "hasba akasztós duma" szóbeli beszámolás, se a Bross szájából, se Mészáros szájából, se Ficzere szájából. Készült audit mind a két témában, tehát meg kellett volna érkezzen a meghívóval együtt. Mondhat és dönthet akármit az EB vagy Elnökség, az Elnök csak a törvényesség szerint járhat el, mert kifelé az egyesületet Ő képviseli elsődlegesen és az elsődleges felelősség is az övé.
Hiába mondja Ficzere Péter EB elnök, vagy az OMME Elnöksége, hogy az átvilágítási dokumentációkat nem javasolja kiküldeni, Bross Péter nem sérthet törvényt. Ha napirendi pont a Kft és az informatikai audit, akkor Bross Péternek kutya kötelessége, hogy ezeket kiküldje és aki őt ebben megakadályozza vagy nem segíti, az törvényt sért. Miért nem kaptuk meg az EB beszámolóját a meghívóval együtt? Nincs mit tárgyalni a küldöttgyűlésen az EB beszámolóról, ha nincs a kezünkben maga a beszámoló.
Miért nem érkezett meg az EFB beszámolója? Ja és miért csak beszámol, úgy tudom Rádi Tibortól, hogy döntenie is kell a Küldöttgyűlésnek. Vagy nem akarja az EFB, hogy döntések is szülessenek? Ha most nem születnek döntések, akkor el fognak évülni az ügyek.
Miért nem lett kiküldve a mézmarketing anyag? Ez sem tárgyalható ennek ismerete nélkül.
A közhasznúsággal kapcsolatos állásfoglalásról az írásos előterjesztést ki kellett volna küldeni a meghívóval együtt. Így nem tárgyalható.
Hogyan döntsünk a 2017 évi OMME tagdíjakról, ha nincs kiküldve egy költségvetési indoklás? Vagy akármilyen, de értelmes racionális szakmai indoklás? Ezt akkor is ki kell küldeni (ha már fel lett véve napirendre), hogy ha nem akar változást javasolni senki.
Hogyan döntsünk a kitüntetésekről, ha nem kapunk időben írásos anyagot sem a személyekről, sem az indoklásról, sem a díjak átadásának módjáról?
Már bocsánat,
de 15 nappal a Küldöttgyűlés előtt a küldötteknek érdemi, döntésre alkalmas tájékoztatást kell kapnia. Csak azokban a napirendi pontokban tud érdemi, megalapozott döntéseket hozni a Küldöttgyűlés, amihez döntésre alkalmas információt időben, tehát 15 nappal előbb megkapja. A meglapozott információk nélkül hozott döntések semmisek.
Nem szabad a Küldötteket szavazógépezetnek tekinteni. Minden küldött felnőtt ember, akit illik, sőt kötelező kellő alapossággal tájékoztatni arról, hogy kell-e egy-egy napirendnél döntést hoznia vagy csak meg kell hallgatnia a beszámolót. Sőt a szóbeli beszámoló csak kiegészítése a 15 nappal korábban kiküldött írott döntés-előkészítő előterjesztésnek.