...
Azt gondolom hogy az érdek képviseleti munka nem (az egyébként a törvénynek megfelelő) alapszabály folyamatos módosítgatásába csúcsosodik ki.
Az alapszabály mindíg megfelel a törvénynek (kivéve azt a ritka esetet, mint pár éve, módosult a törvény. Ott is adtak éveket az átalakításra, csak a vezetés halogatta), különben nem jegyzik be. Ebből az elgondolásból nem kellene soha alapszabályt módosítani, csak akkor, ha a törvény változik.
Ez nyilván nem így van. Bármelyik egyesület módosíthat a törvényes Alapszabályán.
Az Alapszabály előkészítő bizottsághoz 27 oldalnyi módosító javaslat érkezett anno. Egy oldalnyit áttárgyaltunk, a többit el sem olvastuk.
Az egy oldalból azokat vettük bele, amelyek ahhoz kellettek, hogy az Ügyészség ne vegye ki az OMME vezetését a Mészáros László kezéből, mert az OMME az akkori vezetés mulasztása miatt elvesztette a közhasznúságát. A Bíróság akkor, amikor közölte a közhasznúság elvesztését, akkor azt is közölte, hogy az OMME nem keltheti annak látszatát, hogy közhasznú, azaz ki kell vennie az Alapszabályból. (Ez ugye nyilvános, tehát bárki olvashatja, és több szervnek meg kötelező olvasnia, őket nem lehet félrevezetni azzal, hogy az Alapszabályban az áll: Az OMME közhasznú, amikor nem az.)
Ezt a döntést, hogy az OMME elvesztette a közhasznúságát sajna csak sokhetes késéssel kapta meg az elnökség, így rohamtempóval kellett az Alapszabályt módosítani. A beérkezett javaslatok nem lettek tárgyalva, csak az került a Küldöttgyűlés elé, ami nagyon kellett. Emlékeztek, Gödöllőn be se tudtuk fejezni, kellett még egy küldöttgyűlés, hogy a végéig menjünk.
Azóta azt javasolták elnökök, hogy ne egyszerre legyen az összes módosítás végigtárgyalva, hanem kisebb adagokban.
Igazad van, nem az a dolga az OMMÉ-nak, hogy módosítgasson, hanem az, hogy meghallgassa a méhészek gondjait, javaslatait megtárgyalja és a döntéseket végrehajtsa. Ez megy most.