MÉHÉSZKLUB
TÉMÁK => Szakmai kérdések => A témát indította: zümi - 2014. Február 06. 11:35
-
Vándorlással kapcsolatos témákat ide írhatjátok.
-
Utánfutóval kapcsolatos!
Sokan úgy tudják, hogy B kategóriával nem lehet 750 kg össztömegűnél nehezebb utánfutót(pótkocsit) húzni! De lehet, csak nem haladhatja meg a jármű és az utánfutó össztömege összesen a 3500 kg! Teherautó esetén 3500+750 =4250 kg max a legnagyobb megengedett össztömeg! Ha a 750kg meghaladja a vontatott jármű B+E katgória szükséges!
Fontos! Friss jogsival rendelkezők nem húzhatnak utánfutót 2 évig!
Aki 750 kg meghaladó össztömegű utánfutót használ B kategóriával, szerezzen be egy olyan nyomtatványt amin bizonyítani dudja az igazóltató személynek(rendörség), hogy hivatalosan vontathat az atrocitások elkerülése végett!
-
Nívával mennyit lehet húzni?
-
Amennyi bele van írva a forgalmiba.
-
Vivaldi!
Ha jól tudom 1200 kg össztömegű ráfutófékes utánfutót lehet max hadra fogni Lada Níva esetén! Ha dupla tengelyes a futó az sem probléma nem kizáró tényező! Persze azért érdemes megnézni mi van a forgalmiba feltüntetve!!!
-
Sziasztok!
Igen sokat vándorlok, és méheimet igencsak szeretem!
Hogy könnyebben viseljék a vándorlást kicsit átszerkesztettem a kijárót!
-
Jó az alsó szellőző, mert ha a felső is nyitva van keletkezik egy légmozgás felfelé, még hosszú távon is áromlik a levegő. Ez különösen a belső, középső és alsó kaptáraknak fontos a gk platón. Én is használom, kipróbáltan jó.
-
Szép estét kívánok mindenkinek!
Van egy aktuális téma, amely az idei szezonban felerősödött, ezért úgy gondoltam beszélgetnünk kéne róla.
A kánikulai napokon sok gondolat megfogalmazódott bennem,hogy lehet a méhészetünket még gazdaságosabban üzemeltetni. Egy biztos a 31. év méhészeti múlttal mögöttem kijelenthetem ennyit még soha nem etettem, és a java az őszi beteleltetés még vissza van.
Hozzászólásom apropója mégsem ez.
Érdemes e vándorolni, és akkor saját magunk tegyük, vagy bérfuvarost fogadjunk?
Ez számomra is örök dilemma volt. Eddig elpusztítottam két IFÁ-t, és egy MAN-t.
Azért tartsak fent egy teherautót, hogy az utóbbi 6 év alatt csak két akácra mentem? Mindig az volt az indokom (feleségemnek),hogy azért kell a teherautó, hogy akkor menjek amikor csak akarok.
Viszont változott a helyzet. Az útdíj, súlyadó és a teherautóval járó egyéb költségek növekedése,már megkérdőjelezi, hogy érdemes e tartani egy 3.5 tonna össztömegnél nagyobb monstrumot. Ez egyéni kérdés mindenkinek. A beruházás döntésénél figyelembe kell venni a méhészet nagyságát, a vándorlások tervezett számát, és minden előbb említett költséget. Most a legújabb sikk, hogy az "E" kategóriás jogsit meg kell újítani, egyelőre olyan 100.000 Ft körüli költséggel megúszható.
Egyet nem lehet megkérdőjelezni. Saját teherautónk esetén akkor megyünk amikor akarunk, nem kell máshoz alkalmazkodnunk.
Néhány profi méhészről tudom, hogy sok-sok milliót költöttek teherautó vásárlásra, főként a vándorlások lebonyolítása miatt. A méz és méhészeti "kacat" szállításához, már nem biztos, hogy nagy (útdíjas) járműre van szükségünk.
Írásomat vitaindítónak szánom, tudva, hogy mindenkinek más az elképzelése a témáról.
Egy Csányi méretű méhészetben több nagy teljesítményű terepjáró teherautó és kiszolgáló járművek is vannak.
Az egész kérdést egy ősi szabály dönti el. Kinek éri meg teherautót üzemeltetni?
Ez a kérdés, válaszoljatok.
Üdvözlettel:Nagyernyei Attila
-
Sziasztok!
Attila!
Semmiképp ne vedd kioktatásnak, de ha az első Ifa helyett egy Kamazt vettél volna, lehet még ma is azzal vándorolnál. Ex Kamaz sofőrként merem állítani, hogy kevés hely van kicsiny hazánkban ahol az a szörnyeteg ne menne el. Továbbá nem elhanyagolandó, hogy gyakorlatilag elpusztíthatatlan technika. Mondjuk nem a takarékosságáról híres a nyolctorkú, de valamit valamiért!
Kérdésedre a válaszom, véleményem: szerintem egy 150-200 családos méhészetnél kisebb állománynál csak akkor érdemes saját teherautót tartani, ha az ember rámegy a különleges mézekre és folyamatosan vándorol. Volt egyszer Szekszárdon egy előadó, aki teljesen erre állt rá és ha jól emlékszem tizenakárhány fajta mézet árult. Természetesen az összeset üvegbe töltve!
Nem tudom, hogy mennyire fogadod el a válaszom, mert vándorlás témában gyakorlatilag laikus vagyok, a gyakorlatban csak egyszer csináltam.
Üdv!
http://youtu.be/L4Zc476UALQ
http://youtu.be/o8MtPbTNI9k
http://youtu.be/vE05gMXom2M
-
Magas bírságra számíthat, aki nem tartja be a közúti fuvarozás szabályait
nak.hu
2014.06.10., kedd, 16:51
A 116/2014. (IV. 3.) Kormányrendelet részletezi a fuvarozással kapcsolatos engedélyek kezelésének szabályait, valamint a fel- és lerakóhelyek kötelezettségeit, mely rendelkezéseket 2014. május 4-től kell alkalmazni.
A jogszabályban a mulasztás esetén kiszabható bírság tételek is meghatározásra kerültek, azonban a veszélyes áruk szállítási szabályozása tekintetében, a bírságra vonatkozó előírás 2014. július 1.-én lép hatályba.
Az új rendelkezések szerint:
1. A gépjármű vezetőt érintő kötelezettség, hogy a Magyarországon külön kétoldalú vagy többoldalú egyezmény alapján kiadott engedéllyel végezhető fuvarozás esetében az engedélyen (CEMT-engedély esetén a fuvarnaplóban) fel kell tüntetni:
• a határátlépés helyét,
• a határátlépés pontos idejét (nap, óra, perc), és
• a jármű kilométeróra-állását.
2. Az előzőekben leírt adatokat tartalmazó engedélyeket a fel- és lerakóhelyeken a fuvarozó köteles bemutatni, amelyet a fel- vagy lerakóhelynek kötelessége ellenőrizni.
Amennyiben az engedély hiányosa van kitöltve, úgy a fel –vagy lerakóhely köteles megtagadni a fel- vagy lerakodást, valamint lerakodás esetén a megtagadás mellett még a bejelentési kötelezettsége is fennáll a közlekedési, vám- vagy a rendőrhatóság valamelyikénél, amelyek jogosultak a bejelentés kapcsán, a helyszínen megjelenni és intézkedni.
3. A gépjármű vezetőjének a fel-és lerakás helyét, pontos idejét, valamint a fuvarozó jármű kilométeróra-állását szintén fel kell tüntetni az engedélyen, melynek másolatát a fel –vagy lerakóhelynek kötelező a fuvarlevél ott maradó példányához csatolni és azt egy évig megőrizni.
A bírság tételei nemzetközi közúti áruszállítási engedély, CEMT engedély és a hozzá szükséges igazolás
• hiánya, érvénytelensége esetén: 300.000,- Ft (szállító)
• szabálytalan használata, illetve eltérés az engedélyben foglaltaktól: 150.000,- Ft (gépjárművezető)
• a KR. 4/A. §-ában meghatározott: engedélykezelési, bemutatási, ellenőrzési, fénymásolat készítési, bejelentési és megőrzési kötelezettség teljesítésének elmulasztása vagy megakadályozása esetén: 300.000,- Ft (a feladó, a címzett, illetve a gépjárművezető közül, aki a kötelezettséget megszegi).
Forrás: NAK
-
Én egy Renault Masterral próbálom segíteni a munkám. 3,5 tonnás. A pörgetéseket és a kisebb közelebbi szállításokat megoldom vele, 38 darab nb 15 ös vagy 40 darab félkeretes rakodó elfér benne, ha sietni kell akkor marad a fuvaros nagyobb teherautóval.
Üdv. jani bátya
-
Nos en a jo oreg "orosszal" [belorusz] telyessen megvagyok elegedve,mehesz kocsiaimhoz [ha jol tudom,magyarul-kerekeken gurulo mehesz kontener] tokeletessen megfelel.
Volt hogy a lejtos ut miatt [meg esett az esso] belecsusztunk a cukorepa tablaba es oda jol jott az "orosz"
Igaz nem lehet vele szaguldani,de en ugy vagyok vele hogy,nem "krumplit viszunk"
-
Sziasztok!
L.Kókai István vagyok Bács megyéből. Kezdő vagyok,tavasszal kezdtem 10 családdal,NB15-ben.
Még meg is vannak,ez az első telelésem.Nagyon remélem tavasszal is meglesznek.
Vállalkozó vagyok,egy kis autósiskolánk van,ahol BE kategóriát is oktatok.
A klub oldalain nagyon sok okos dolgot olvastam.
BÚÉK MINDENKINEK
Kokó
-
Sziasztok!
Kezdő méhészként lenne egy kérdésem:
tegnap este átköltöztettem a 15 méhcsaládomat egy 7,5 km-re lévő (légvonalban) másik telephelyre, de ma már kb. 200-300 méhecske újra itt van a régi helyen(sőt, mintha egyre többen jönnének) és keresi a kaptárakat. A méhecskék virágporral a lábukon érkeztek!
Lehetséges, hogy több mint 7 km-ről is visszajöjjenek?
Mi lesz ezeknek a sorsa? Bekéredzkednek a legközelebbi méhesbe?
Előre is köszi a válaszokat!
Tamás
-
Szerintem olyan messziről már nem mennek vissza, inkább éjszakára kint maradt méhekről van szó. Ezért szoktunk ott hagyni egy tartalék családot, ami össze szedi őket.
-
Köszönöm a választ!
És mi lesz a sorsuk?
-
Azok bizony visszajöttek. Rakj ki egy üres kaptárt, amibe belemennek és este vidd el őket az új helyükre, majd rázd egy gyenge család elé. Holnap már jóval kevesebb jön haza. Az lett volna persze a legjobb, ha otthagysz egy pár családot...
-
Na akkor most kaptál két ellentétes véleményt. :)
-
crx7.
Igen,ha közös tábla volt és te a túloldalra pakoltál nem számít a 7 km távolság.
-
Azt szeretném meg kérdezni , hogy a méheimet el szeretném vinni akácra de az hozzánk légvonalba csak másfél kiló méter ha előtte el viszem 5 kiló méterre mennyi ideig kel ott tartanom ? a válaszokat köszönöm előre is .
-
konihoney!
Akkor az enyémek maratonisták, mert ha 100 km-re vándorlok, akkor is "visszamegy" nyáron pár száz méh. :)
-
Meclood!
Minden méhész azt szereti ha akácfák alatt vannak a kaptárak.
Az 1.5 km-es távolság nem gond a méheknek, de ha oda szeretnél pakolni, akkor 2 hét minimum kell, hogy elfelejtsék a régi helyüket.
Nyáron elmentem napraforgóra, és amikor visszajöttem, még mindig voltak olyan méhek amelyek a régi helyüket keresték, pedig 3 hétig voltak távol.
Szerintem a biztonság kedvéért a telephelyeden hagyj egy gyenge családot, amelyik befogja az esetlegesen hazajövőket.
Azt semmiképpen nem ajánlom, hogy élesbe menj közelebb.
A kiszemelt akácerdőtől 5 km-en kívülre vándorlás szükséges, akkor nem lehet nagy gond.
Két hetet ott töltesz, és irány az erdő.
Nagyernyei Attila
-
Köszönöm a választ már át gondoltam a vándorlást inkább itthon maradok legyen kevesebb mézem de nyugodtan tudok aludni végül is van egy akác erdő 5 hektáros 200 méterre hozzánk de az még csak 10 éves és nem tudom ,hogy mézel ahova vinni szerettem volna az már 15 éves én gyérítettem meg két hosszú fasor tartozik hozzá az roskadásig szokott lenni virággal erre felé még szerencsés a helyzet nincs nagy méh sűrűség .
-
Meclood!
Szabad megkérdeznem hány méhcsaládod van?
Üdvözlettel:
Nagyernyei Attila
-
18 családom van nb 18 as kaptárakban nem vagyok profi méhész de nagyon szeretek a méhek kedvében járni és mindent megteszek ,hogy jól érezzék magukat nálam :)
-
https://static.xx.fbcdn.net/rsrc.php/v2/y4/r/-PAXP-deijE.gif egy videót szerettem volna meg mutatni de nem jött össze .
-
A méhek nem felejtik el a hellyüket, 3 hét alatt sem, tapasztalatom szerint. De közben cserélődnek is, így tömeges visszatérésre nem kell számítani.Továbbá azt is megfigyeltem, ha mesterséges rajt készítek a kijáró méheknek csak egy kicsi része fog visszarepülni az eredeti hellyére, a maradó részük rögtön rátájol az új kaptárra. Elméletileg pedig az összes már betájolt méhnek visszakellene repülnie.
Akácra vándorlásnál egy 10 éves erdőt nem szabad számításba venni. Mézel de eleve kevesebbet és rövidebb ideig. Alapszabály hogy bele a közepébe kell pakolni az erdőnek, bár 1-2 km-er nem sok. De egy jó erdőn a méheknek csak párszász méterig kell repülniük, így nem mindegy hogy akár tízszeres út megtételére kényszerítjük őket. Az utóbbira főleg hegyvidéki akác esetén kényszerül a méhész, mert csak a völgyekben talál megközelíthető lepakolóhellyet. Az eredmények is messze elmaradnak az alföldi erdőkhöz képest.
-
Nem rég ketté kellet szednem a családokat mert ősszel 2 kaptárban is két család volt be vittem őket 3 napra sötét hűvös helységbe az egyik családból a kijárók mind vissza repültek és mivel a régi helyükön fel volt zárva a kijáró be mentek a volt szomszédjukhoz de a másik család kijáró méhei nem tértek vissza nem is keresgéltek a régi helyükön pedig mind a kettő egyforma ideig volt bent már több mint egy hét eltelt és amelyik vissza szöktek rá repülnek a felhajtott kijárójukra és végig gyalogolnak a kaptár falán a szomszédjukhoz lehet ,hogy kelet volna nekik még egy nap csak már sajnáltam őket pont akkor nyíltak a gyümölcs fák ők meg a hidegbe itták a cukor szirupot .
-
Az újság papiros leragasztás nem működik valahol már olvastam ?
-
Ha A pontból B pontba 7 kilométer távolságba viszed a méheket, elvileg akkor is lehetséges, hogy valamennyi visszarepül.
A méhek 5 kilométer sugarú körben repülnek. Te A ponttól 7 kilométerre vitted. Ha B pontból húzol egy 5 kilométer sugarú kört, akkor 2 kilométerre közelíted az A pontot, ahol a méhek eredetileg tartózkodtak. Azt a környéket pedig ismerik.
Az újságpapíros leragasztás működik, de biztos ott is van valamennyi visszarepülés..., tartósan hideg időben nagyobb a siker.
-
Sziasztok!
Ha település közigazgatási határán belül szeretne valaki vándorolni (mondjuk egyik végéből átviszi a méheket a másik végébe vándortanyára), akkor annak is kell hatósági állatorvostól igazolás, és az önkormányzatál is be kell jelenteni?
Szerintem igen, de hátha rosszul gondolom.
Köszi
Zoli
-
Jól gondolod. Ez volna a hivatalos eljárás. Régebben az volt elterjedve a gyakorlatban, hogy a helyben mozgás nem vándorlás. Így nem is papíroztuk a dolgot, valamiért ez volt a köztudatban.
-
Csak az önkormányzathoz kell bejelenteni, hogy hol vannak a méheid.
HA olyan nagy a település, hogy ugyan közig határon belül vagy de már más méheü. felelőshöz tartozik akkor hozzá is érdemes megereszteni egy telefont.
-
Sziasztok!
Néhány gyakorlati vándorlási praktikát szeretnék megosztani veletek.
Néhány százszor utaztattam már a méheket, és a tapasztalataimból merítek.
A legnagyobb kihívást a második akácra való vándorlás jelenti a méhésznek és a méheknek is.
Nekem innen délről Nógrádba eljutni 300 km-es utat jelent.
A vándorlást elő kell készíteni, meg kell szervezni.
A rakodó kaptárak előkészítése macerásabb (részben ezért is váltottam) a konténer a legegyszerűbb, a fekvők nehezek, de ha egyformák jól pakolhatók.
A vándorlás előtt érdemes kipörgetni, de vittem már félig-háromnegyedig tele kaptárakat is mert rohanni kellett.
A méz minőségét a vándorlás előtt ellenőrizni kell!
Rázzunk meg egy keretet,mert ha nagyon vékony a méz, a szállításkor, a rázkódások alkalmával kifolyhat a keretekből, és akár lefulladáshoz is vezethet.
A keretek nem ugrálhatnak, és oldalra nem billeghetnek!
A bomba családok kerüljenek fel a rakomány tetejére, teljes szellőzés nyitása mellett.
Víz mindig legyen nálunk, és kanna, vödör sem árt.
Egy esetleges műszaki hiba esetén (defekt) a méhek nagyon "felizgulnak", nem árt a hűtés.
Ha a baj akkora, hogy sokáig kell vesztegelnünk, sajnos le kell pakolni a méheket!
A rakomány középső-alsó sorai vannak a legnagyobb veszélynek kitéve.
Csak rövid időre álljunk meg, mert a menetszél nagyon fontos a családok biztonságos szállítása miatt.
Megdöbbenve olvasom a sok okosságot, hogy elég egy alsó szellőzést nyitni.
Felejtős, mert tragédia, tömeges lefulladás lehet a vége!
Aki anyát korlátoz, és azon a részen nincs lehetősége kijárót nyitni, a vándorlás előtt a heréket ki kell engedni!
A herék letömik az anyarácson lévő szellőzőket és lefullad a család!
A rakodó kaptárak menekülő tere nem csak azért 9 cm, hogy az 1/2 NB-re téve Hunort kapjunk, vagy a Hunorra téve NB-t, hanem ez elegendő egy bomba család menekülő részének.
A méhcsaládnak óriási stressz, nagy kihívás a vándorlás, de nekünk sem gyenge történet.
Amikor megérkeztünk nincs szundi, meg pálesz, és buli, azonnal le kell rakni a kaptárakat!
Sokszor tökig vizes fűben pakolunk, de nincs mese, azonnal le kell rakni őket.
A kiengedéssel esetleg várhatunk hajnalig, de vissza kell hűlni a csapatoknak, és ami a legfontosabb a friss levegő.
A középső-alsó sorokban utazó méhcsaládok kaptárjai szinte sütnek, tűz forróak.(mondjuk én ezt szeretem, mert akkor bombák a családok)
Ha nem engedjük ki őket azonnal, csak leszórtuk a teherautó mellé, akkor is vegyük le, vagy nyissuk ki a tetőket.
Levegő-levegő-levegő, ez kell ilyenkor a családoknak.
Aztán ha szépen elrendeztük őket, kijárók kinyitva indulhat a méheknek a munka!
Ekkor kerül elő a pálinka, és a szekszárdi vörös (na nem csaj) hanem bor.
A vándorlás nem csak a melóról szól, hanem kirándulás, óriási felemelő érzés, egy életmód.
Nagyon szeretek vándorolni, különösen akkor ha a végén azon kell gondolkodni, hogy kerül haza a termés.
Nagyernyei Attila
-
A mai napon megkaptam a határozatot a minimis támogatás elfogadásáról. Szerintem pár napon belül utalják is a pénzt.
Az viszont egy kicsit felbosszantott, hogy a biztosító 9400-ról 14200 ra emelte a Master negyedévi kötelezőjét.
Ez akárhogy számolom több mint 50%. Természetesen indoklás nélkül.
Hát ennyit a 0-ás inflációról! >:(
Üdv. jani bátya
-
Többnyire nincs köze az inflációnak a biztosítások dijának emeléséhez, a biztosító akkor is emel ha az előző évben veszteséges, vagy kevésbé volt nyereséges az a gépjármű kategória biztosítása a számukra. Indokolni nem kötelesek, de évfordulónként kötelesek számodra küldeni a tájékoztatót hogy mennyi lesz a következő biztosítási évre a fizetendő. ezt nem vagy köteles elfogadni, mert ekkor válthatsz biztosítót. Ezt a Netrisk oldalán megteheted tucatnyi társaság ajánlata közül válogathatsz .( Remélem ez nem számít reklámnak.) Illetve az adataid megadása után megkapod az árszerinti növekvő sorrendű listát. Akkor a legolcsóbb egy adott biztosítás ha az éves díjat egyszerre vállallod fizetni, banki csoportos beszedési megbízással, vagy neten keresztüli bankkártyás fizetéssel. De ez ott, írva is van.
De az is igaz, hogy néhány száz pénzért, nem érdemes egy ismeretlen "nonem" társaságot preferálni. Viszont a neten kötött biztosítások további ügyintézese is a neten keresztül történhet. Remélem segítettem, és még nem eső után köpönyeg.
-
QUkURIQ !!!
Május elsején ez ta levelet küldtem az OMME központjába.
A mai napig nem válaszolt az ügyvezetés...
Tisztelt OMME Vezetése!
Valamikor még kezdő koromban a mezőgazdaságban használt utánfutók felmentést kaptak a súlyadó alól.
Biztosan jó néven venné a méhész társadalmunk, ha sikerülne elintézni az utánfutók súlyadó mentességét.
Indoklás: Csak azért tartunk és vizsgáztatunk utánfutókat, mert a méhkaptárokat , a megtermelt mézet és a méhészkedéshez használatos eszközöket ezzel szállítjuk.
Kérem, kérésem felülvizsgálását, és ha mód van rá, az illetékes szerveknél való kérelmezést.
Köszönettel: Baldavári László, Kiskakas
-
Kiskakas, Te ezt komolyan gondolod? Ennyi erővel a kamionosok is írhatnának hasonlót:
Tisztelt FUVOSZ Vezetése!
Tudomásunkra jutott, hogy a méhészek az utánfutóikat illetően nemrégiben felmentést kaptak a súlyadó alól!
Biztosan jó néven venné a fuvaros társadalmunk, ha sikerülne elintézni a kamionok súlyadó mentességét is.
Indoklás: Csak azért tartunk és vizsgáztatunk kamionokat, mert az árut ezzel szállítjuk.
Kérem, kérésem felülvizsgálását, és ha mód van rá, az illetékes szerveknél való kérelmezést.
Az OMME helyében én sem válaszolnék ilyen képtelen ötletekre...
-
QUQURIQ !!!
adamez2!
Nem olvastad el az első mondatomat!
"Valamikor még kezdő koromban a mezőgazdaságban használt utánfutók felmentést kaptak a súlyadó alól".
Ezt nem én találtam ki a tyúk eszemmel, ez volt és éveken keresztül működött!
Az akkori kamionosok nem méltatlankodtak...
Kiskakas
-
Én egyetértek Kiskakassal.
Minden lehetőséget, ami könnyebbé teheti a méhészek életét meg kell ragadni.
És igen, ha valakinek van ötlete, azt jelezni kell. Nyugat-európában az emberek sokkal aktívabbak, mint nálunk, több az alulról jövő kezdeményezés, igaz, ott van kultúrája, de tüntetni is előbb kimennek, mint mi. Nálunk ez még ki kell alakuljon. Magyarországon az emberek azt várják, hogy a vezetés oldja meg a problémákat, és ha nem tetszik, akkor meg morognak. Ezt nem feltétlenül a méhész társadalomra értem, hanem sajnos az élet minden területére.
Komoly lobbizásra lesz szükségünk, ha azt akarjuk, hogy ez a (számomra) csodálatos foglalkozás-szakma fennmaradjon.
A mostani világrendben a mezőgazdaság támogatások nélkül nem életképes. Egyre inkább nem. Újra nyílik az agrárolló.
Vigyáznunk kell Európára, mert sajnos csak itt nem lett még teljesen ipari-nagybirtokos mezőgazdaság.
Üdv: Bicska
-
Egy ilyen felmentés jó lenne (he lehetne). Még a végén az OMMÉba is belépnék.
-
Ötletnek ötlet, hogy jó-e az nézőpont kérdése, a kedvezményezetteknek nyilván tetszene. Viszont ezt tudni kell hogy ez ADÓ, ezért ennek mérséklésére bár lobbizni lehet, (de tüntetni vagy szervezkedni hivatalosan nem??)
A gépjárműadó az önkormányzatok bevételét képezi, mert átengedett kozponti adó. Nagy érvágás lenne az összes mezőgazdaságban használt pótkocsi adómentesítése. Kizárt hogy ez elérhető volna.
Egy méhész utánfutót, (hivatalosan pótkocsi) mi különböztett meg egy polgári használatú utánfutótól? Ma a pergetődet vagy a mézet szállítod vele, holnap meg az anyós kerdencét. Szóval semmi.
A speciális, ritkán csak vándorláskor használt méhész járműveknél is nagyot szigorítottak az idők folyamán. Kontérek, önjáró konténerek, lassújárműnek vizsgáztatott Csepelek, stb. Ebben a kategóriában lehetne érvelni, de ez sem volna könnyű menet.
-
Azon gondolkodtatok már, hogy az utánfutóra miért kell kötelező biztosítást kötni?
Ráadásul a bónusz besorolása sem változik.
A kocsin már van amivel húzom.
Ha a saját futómat nekitolnám a saját autómnak, vajon fizetne a biztosító? ::)
-
Nagyon jó üzlet a biztosítónak, mert egy utánfutó önállóan aligha okoz balasetet. Kivéve ha elszabadul, de nyilván akkor is annak a jármű kötelező biztosításának a terhére fizetnek amelyről leszakadt.
-
Sziasztok!
Van itt közületek aki ment Északi akácra? Ha igen, ki milyen járművel vágott neki a hosszú útnak? Ha nem titok napi eredmények? 8)
-
Kocsi utánfutó 40 kaptár 10-20kg között :P
-
Fent több lett mint lent. Aki felment annak megérte.
-
Sziasztok szeretnék tanácsot kérni.Öt éve méhészkedem,zanderben kezdtem a méhészkedést mivel mentorom is ebben méhészkedett.Anyarácsot soha nem használt, így én sem.Tavaly kezdtem átállni hunor 12-esre melyben már használtam anyarácsot is,igaz csak napraforgón került fel a rács, mert a kölyökcsaládok akkora erösödtek meg annyira hogy felkerüljön rájuk a mèztèr.Idén ugye a repcén már felkerültek a rácsok,akácra nem vándoroltam helyben volt repce után.Most viszont vándorolnák két telephely között ami kb 20 km.A kérdésem a következő lenne:a rácsokat szállítás alatt ki kell e szedni?A félelmem hogy a rácsot a herék eltömik és lefulladnak(remélem nem írtam túl nagy butaságot :-[) az alsó fiókban lévők.
-
Most már biztos nincs sok here a kaptárjaidban. Hogy oldottad meg?
-
hagyd csak a rácsokat nyugodtan. ;D
-
Szép estét!
Most értesültem hogy a méhek közvetlen közelében favágás lesz, nem tudom hogy ilyenkor átvihetném e másik telephelyre vagy már ártok vele. Válaszokat előre is köszönöm!
-
Most szombaton alkalmas lesz rá az idő.
Akár nappal is viheted őket.
Semmi gond nem lehet, de előtte kukkants bele, hogy fellazult e teljesen a fürt.
Utána pedig egész nap jó idő várható.
A fakivágás, és az ágak eltüzelésével járó füst sokkal nagyobb gondot okozhatna.
Nagyernyei Attila
-
Köszönöm!
-
Ez cumi!
http://magyaridok.hu/gazdasag/januartol-az-osszes-jarmu-sulyat-megmerik-sztradan-968386/
Akik kisteherautóval szállítják a méheket, majd a mézüket, nem túl jó hír számukra.
Mondjuk egy IVECO amelyet B jogsival lehet vezetni, Olaszországban 2,5 Tonnát vihet!
Nálunk max 1.5-öt, ugyan ez a jármű.
Nagyernyei Attila
-
Ez igy kicsit pontatlan, mert nem csak a gyorsforgalmi utakra építenek, építettek ilyen mérőpontokat. Szóval nem igazán lehet majd ezeket kikerülni.
-
Múlt héten pénteken a 3-as főúton Gödöllő és Aszód között a Csintoványi csárda melletti parkolóban volt felállítva egy mobil tengelysúly mérő és terelték be a teherjárműveket.
-
Állítólag Szolnok alatt a 4-es főúton is, beépítettek egy mérőegységet.
-
A túlsúlyos járművek korszakának ezennel vége!
Nincs többé ez a mondás:
"Józsi menyit tegyünk még fől?
Amennyi ráfér, meg egy kicsit..."
A 3.5 össztömegű járművek sokszor a dupla, vagy tripla súllyal jártak, mert ebben a kategóriában még nem volt
tachográf, meg útdíj, csak matrica.
http://nit.hu/index.php/friss-hirek/egyeb-hirek/630-tsm-projekt-2017-tol-indul-a-tulsulyos-jarmuvek-kiszurese
Mindenhol a szigorítás, megszorítás.
Természetesen megértjük, hogy a túlsúlyos járművek teszik tönkre az amúgy is minősíthetetlen útjainkat, valamint a fékek, és a műszaki berendezések nem a többszörös terhelésre vannak méretezve.
A kukoricával, trágyával megrakott lélekvesztő pótkocsik, ahány tengely annyi féle gumikkal, meg piros rendszám, hogy ne kelljen súlyadót fizetni, továbbra is mentesülnek.
Nekünk, méhészeknek ez cumi.
Nagyernyei Attila
-
Üdv.Uraim!
Attila!
Ezek a mérőpontok valóban jelenthetnek"problémát",de ez csak egy(nyilván nem elhanyagolható)de csak egy a sok közül.A 3,5t-ás járművek kevés helyről vannak kitiltva,tehát az ismert mérőpontokat többnyire ki tudják kerülni. Viszont 7,5t felett olyan településekről is kitiltanak ahol nincs elkerülő,ezért nem is arra mész amerre szeretnél hanem olyan útvonal tervet kell készíteni akár jelentős kerülővel ahol engedi közlekedni az adott járművet.
Viszont Varga Karcsi valami olyasmit mondott hogy a pick-up-ok ha magáncélra bármekkora hajót vagy luxus dolgot húznak semmi gond velük,de ha kaptárral megrakott vontatmánya van tachográf köteles,a tachográf használatnak pedig külön szabályai vannak. Ha mentességet kérsz és meg is kapod akkor viszont csak 100km sugarú körben fuvarozhatod a méheidet,és ez még mindég nem minden mert eddig is megyénként másképp értelmezték ugyan azt a szabályt és ebben valószínűen semmi nem változik ezután sem.
-
:) ;)
www.youtube.com/watch?v=0pxTC6t5Hbo
-
;)
Méhlegelő megfigyelő hálózat!
KÁTKI - tól átvette az OMME!
Vajon mi van vele?
Nagy a csönd!
Kár volt érte! :-[
-
http://totalcar.hu/magazin/hirek/2017/02/12/az_idei_ev_elso_negyedeveben_indul_az_utburkolatba_epitett_sulymerok_tesztuzeme/
Kíváncsi leszek a gyakorlatban hogyan fog működni. Ha jól értelmezem akkor futóval vagy kisteherrel vándorlók csak akkor akkor kapnak büntit ha van a közelben KPM.-es aki kiszedi a forgalomból. De ez remélem csak riogatás mint a fix traffipaxok milliónyi funkciója.
-
"Amennyiben a túlsúlyos járművet nem állítják meg, a bírság kiszabásáról levélben értesítik a jármű üzembentartóját."
-
A lenti linken olvasható a néhány hónap múlva élesben működő WIM tengelysúly mérő eszköz tájékoztató szintű műszaki leírása. Trükközni nem nagyon lehet vele, mert 150 km/h sebességig pontosan mér. Egy mellbevágó idézet ugyaninnen:
„Egy szabályosan közlekedő 40 tonnás teherautó által előidézett amortizáció megegyezik 300.000 darab személygépkocsi által okozott útrongálás mértékével.”
http://hitech.co.hu/web/doc/uj/utszenzor_hu.pdf
-
Méhésztársak!
B+E jogosítvány megszerzése a Kokó Autósiskolánál.
Kalocsa és környéke. Kokó
-
http://gruppi.hu/index.php?c=cart&rnd=3379
Lehet amilyen olcsó azért jó a konténerbe