Kaptárgyártás

  • 265 válasz
  • 144058 megtekintés
Re:Kaptárgyártás
« Válasz #30 Dátum: 2014. Február 09. 23:23 »
Lehet hogy igazad van zűmi, 2 mm -es a furat.

Re:Kaptárgyártás
« Válasz #31 Dátum: 2014. Február 13. 19:56 »
Nem tudom mennyire tartós a 2-es fúró, de nekem 6-os van a fúráshoz,  a hegye elvékonyítva, kissé kúpos, hegyesre köszörülve. 6 éve használom és még mindig az első. Nem hajlamos a törésre.

*

zümi

  • *****
  • 1382
Re:Kaptárgyártás
« Válasz #32 Dátum: 2014. Február 13. 20:14 »
Én hármas fúrót használok  nekem nincs bajom vele! Nem "lötyög"a 6-os lyukméretben a drót :P?
« Utoljára szerkesztve: 2014. Február 14. 19:25 írta zümi »
Mindig arra kell törekedned, hogy a legjobb legyél, de sosem szabad elhinned, hogy az is vagy.

Re:Kaptárgyártás
« Válasz #33 Dátum: 2014. Február 14. 06:58 »
Sziasztok!  Nem tőrtem még eggyet sem,jól birja. Csak időnként kell éleznem. De te gyűrűt teszel a keretbe, és abba húzod a drótot? Ja leeset,  a fúro szárat  rővidre  vágtam igy nem hajlik meg fúrás kőzben .Maga a gép, magas fordulaton jár. Nem fúrogép. Űdv.  Antal

*

atya

  • *****
  • 1043
Re:Kaptárgyártás
« Válasz #34 Dátum: 2014. Február 14. 07:05 »
Szia Antal!
Képed van róla? Mármint a gépről.
A sikerhez csak annyi kell, hogy képes legyél az életed a magad módján élni.

Re:Kaptárgyártás
« Válasz #35 Dátum: 2014. Február 14. 07:23 »
Szia  atya ! Én lennék a legboldogab ha képet tudnák felrakni ! Igy  inkább leírom. Pár 100 ft -ér vettem egy venttilátor /használt / motort,aminek nem volt meg a lapátja. Ne egy nagyra gondolj,kb akkora mint egy robot gép motorja. A tengelyre esztergáltatam egy betétet, amibe bele túdom tenni a fúrot, és rá húzom a tengelyre. Kicsi csavarral rőgzitem mind a kettőt .  Űdv. Antal

*

varjú

  • ***
  • 161
Re:Kaptárgyártás
« Válasz #36 Dátum: 2014. Február 14. 08:13 »


Talán valami ilyesmire gondoltál Antal, csak kicsit hosszabb a "tokmány" rész, és két csavar van benne. De a lényeg, hogy az egyik felében olyan furat van, ami a villany motor tengelyére passzol kis tűréssel, a másik végén pedig olyan, amibe meg pont a kívánt méretű fúró.
Magyarul ez egy egyedi fúrótokmány.
Láttál-e már karón varjút?

Re:Kaptárgyártás
« Válasz #37 Dátum: 2014. Február 14. 11:37 »
Szia  varjú !  Hasonló, de a lényeg ugyan az. Probáltam a fúrógép tokmányát, de az nehéz, és ronda. Be állitom a kivánt méretre, aztán  hadmenyen. Talán te is ilyet használsz ?  Űdv. Antal

*

varjú

  • ***
  • 161
Re:Kaptárgyártás
« Válasz #38 Dátum: 2014. Február 14. 13:41 »
Nem, csak én már láttam karón varjút!  ;D ;)
Láttál-e már karón varjút?

Re:Kaptárgyártás
« Válasz #39 Dátum: 2014. Február 14. 15:25 »
Pedig, szép madár. Kár érte!

*

varjú

  • ***
  • 161
Re:Kaptárgyártás
« Válasz #40 Dátum: 2014. Február 14. 16:08 »
Antal!
nem rátűzve, csak rajta ülve! ;)
Láttál-e már karón varjút?

Re:Kaptárgyártás
« Válasz #41 Dátum: 2014. Február 14. 19:02 »
Nem tudom mennyire tartós a 2-es fúró, de nekem 6-os van a fúráshoz,  a hegye elvékonyítva, kissé kúpos, hegyesre köszörülve. 6 éve használom és még mindig az első. Nem hajlamos a törésre.
Én hármas fúrót használok  nekem nincs bajom vele! Nem "lötyög"a 6-os lukméretben a drót :P?
Én hármas fúrót használok  nekem nincs bajom vele! Nem "lötyög"a 6-os lukméretben a drót :P?
A lyuk nem 6-os, írtam, hogy hegyesre van köszörülve, kb 2-es, 2,5-es lyukat fúr.

Re:Kaptárgyártás
« Válasz #42 Dátum: 2014. Február 14. 20:36 »
Hoppá, ezt félre értetűk . Bocsánat.

Re:Kaptárgyártás
« Válasz #43 Dátum: 2014. Február 23. 19:54 »
Csinál valaki, vagy használ kaptár tető szellőzőt valaki?  Van előnye, és ha van akkor mi ? Űdv. Antal

*

Nb18

  • *****
  • 797
Re:Kaptárgyártás
« Válasz #44 Dátum: 2014. Február 23. 20:07 »
Üdv!

Nálam az összes kaptáron van szellőző (Nb18). Mindkét oldalon ki lehet nyitni. Én nem vándorlok,(mert ugye akkor van rá a leginkább szükség) de a nagy melegekben ki szoktam nyitni azokat! A kaptárak nagy hányadánál az eső sem gond, mert nem tud befolyni a víz, úgy lett kialakítva! Előnye, hogy nyitott állapotban jobban szellőzik a kaptár! ;D ;D

Nb18