Szóval , alaposan átolvastam.
Csak én nem találtam, vagy nem tartalmazza a kifizetési határidőt.
Gondolom mivel visszaosztásosnak írták ezért a teljes beadási határidő (szept 2.)után kezdődik az osztás.
Üdv. jani bátya
Egy kicsivel még alaposabban átolvasva kiderül, hogy van kifizetési határidő, ami nem a kifizetés végét, hanem lehetséges kezdetét jelenti:
"6. § (1) A Kincstár a támogatási kérelmekről – a kérelmező és a vele egy és ugyanazon vállalkozás részére rendelkezésre
álló szabad csekély összegű támogatási keretének, valamint a 2. § (5) bekezdése szerinti mezőgazdasági csekély
összegű ágazati korlátnak a figyelembevételével, a támogatási időszakra vonatkozó összes jogos támogatási igény
ismeretében – tárgyév október 31-éig döntést hoz."
A szeptember 2-ai kifizetéskezdés már csak azért sem valószínű, mivel írva vagyon:
"6.§ (2) A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal a támogatási kérelem elbírálásához szükséges, a 2. § (2) bekezdése
szerinti adatot a Kincstár megkeresését követő tíz napon belül, de legkésőbb tárgyév szeptember 10-éig a Kincstár
rendelkezésére bocsátja."
Ezt felfedezni egy valóban alapos olvasást követően nem lehet probléma. A Kincstár csak ügyfélkapun keresztül fogadja be a kérelmeket, s valamilyen általam ismeretlen oknál fogva a meghatalmazotti benyújtás lehetősége a kamarai meghatalmazásra nem vonatkozik (az OMME szaktanácsadók viszont meghatalmazhatók).
"(5) Ha a kérelemre indult eljárásban foglalt kötelezettségek elektronikus úton történő teljesítése során a kérelmező
helyett és nevében meghatalmazottja jár el, akkor a meghatalmazott a Kormány által biztosított elektronikus
azonosítási szolgáltatással elérhető elektronikus felületet használja az eljárási cselekmények elektronikus
elvégzéséhez. A meghatalmazott útján történő eljárásra az Európai Mezőgazdasági Garancia Alapból, valamint
a központi költségvetésből finanszírozott egyes támogatások igénybevételével kapcsolatos eljárási szabályokról
szóló 22/2016. (IV. 5.) FM rendelet meghatalmazásra – kivéve kamarai meghatalmazásra – vonatkozó rendelkezéseit
az e rendeletben foglalt eltérésekkel kell alkalmazni."
Szóval lehet még itt olyan eset is, amikor a NAK (Nemzeti Agrárkamara) rendeletmódosítást kér, hiszen a "rapsicok", akik nem OMME, hanem kamarai tagok, nem vehetik igénybe a meghatalmazotti kérelembenyújtás lehetőségét. Ügyes bújtatása ez annak a szándéknak, hogy az eredeti rendelettervezet kedvezményezetti körének és az elosztási furcsaságainak ismeretében sokat pofázó néhány nagypofájú "rapsicnak esetleg sikerül elvenni a kedvét, akik nem akartak az "egy az akol, egy a nyáj" elvén az OMME-be integrálódni...
Nem tudom, milyen "visszaosztásról" van szó, a csekély összegű támogatások odaítélésének konkrét szabályai vannak, valamint az egy természetes személyre, vagy jogi személyre (vállalkozásra) esetünkben a 2 millió Ft-os plafon vonatkozik. Ez viszont arra utal, hogy az 500 Ft-os kaptárankénti támogatás 4000 családig minden jogosultnak ítélt méhész ill. méhészeti vállalkozás számára kifizethető, valójában tehát egyetlen méhészet lehet az, ahol csak a méhcsaládok kb. fele támogatható... A támogatás keretösszege 600 000 000 Ft, a TIR-ENAR-ban bejelentett családszámot 1 200 000-nek vették (így jön ki a matek), tehát nem tudom, milyen "visszaosztásos" támogatás lehetne ez, hiszen várhatóan egy kivételével szinte minden méhész, méhészeti vállalkozás hozzájuthat a támogatáshoz minden méhcsaládja után (persze az sem lehetetlen, hogy néhány "büszke" rapsic nem nyújt be igénylést a néhány családja után, így a pénz marad "az ablakban", mivel az összeg méhcsaládonként 500 Ft-ban van meghatározva (azaz nem lehet a maradványt a jogosult igénylők között felosztani).
No, de mindez nagyjából és valóban alapos olvasás után kibontható az agrárminiszter 29/2019. (VI. 20.) AM rendeletéből, mely már nem is a "megporzási alamizsna" nevet viseli, hanem "a méhállomány egészségügyi kondíciójának megőrzéséhez igénybe vehető csekély összegű támogatásról" szól...