A méhcsaládok általános állapota

  • 3491 válasz
  • 975077 megtekintés
*

Apis

  • ***
  • 145
Re:A méhcsaládok általános állapota
« Válasz #2130 Dátum: 2020. Április 02. 22:20 »
Ehhez csak annyit tennék hozzá, amennyiben a szélső lép nincs telenyomva virágporral én inkább azt fedelezem le ( kb 30 C fokos) és mellé adom be a bővítést ( most azért még hideg van), ami ha előtte szobából hoztad ki kb20 C fokos. Ha a fias mellé egyből hideg lépet teszel , bizonyos időjárási körülmények között(most), akár a fiast is megfázíthatod, mivel ezt a méheknel fel kell fűteni. De ez nyílván csak az én egyszerű véleményem.

Re:A méhcsaládok általános állapota
« Válasz #2131 Dátum: 2020. Április 02. 22:28 »
Apis!
Mivel nem írtam, hogyan van most berendezve a kaptáram, ezt ne feltételezd rólam, hogy ennyire amatőr vagyok.
A bővítésre használt lép kívülről neki van nyomva a szűk fészek oldalfalának!
És ez is felülről kétrétegű hőreflektoros fóliával, kartonlappal, és szövetekkel takart!
Tehát a méhek biohője előmelegíti, valamint meleg sziruppal locsolom meg.
Ez nem az amatőrök rovata, de nem sértődöm meg, csak szokatlan, hogy ennyi idő után ilyen bakikat feltételezel rólam, hogy hideg léppel bővítek.
És a nyitott fiast is azért emelem át a fészek közepébe, mint ahogy az előbbi írásomban ezt olvashatod.
Üdv:
Nagyernyei Attila

*

Apis

  • ***
  • 145
Re:A méhcsaládok általános állapota
« Válasz #2132 Dátum: 2020. Április 02. 22:32 »
Nyugi, értelek, kiegészítés volt! De amit írtál hozzá azzal eggyütt értendő!

Re:A méhcsaládok általános állapota
« Válasz #2133 Dátum: 2020. Április 09. 19:22 »
Ma elkezdtem a csapolást. 6nb keretre állítottam az állomány egy részét kezdetben. Viszont úgy látom, hogy inkább csak 5-re érdemes.

Re:A méhcsaládok általános állapota
« Válasz #2134 Dátum: 2020. Április 09. 20:31 »
Kolbász!
Jól látod!
Üdv:
Nagyernyei Attila

Re:A méhcsaládok általános állapota
« Válasz #2135 Dátum: 2020. Április 17. 06:56 »
Már van 2020-as petéző méhanyám.