ATKAIRTÁS, de ésszerűen

  • 3147 válasz
  • 1529695 megtekintés
Re:ATKAIRTÁS, de ésszerűen
« Válasz #2220 Dátum: 2018. Január 10. 20:55 »
Tehát a savasság, mint olyan dolog, lehet, hogy semmiféle szerepet nem is játszik az atkaölő képességben.
Akkor az ApiOx esetében csak a cukor vagy a víz marad, mint hatóanyag? ;)
A méhek nem hazudnak.
Sem arról, hogy mivé kellene változtatnunk a környezetünket, sem arról, hogy végül mivé sikerül.

*

neo

  • *****
  • 947
Re:ATKAIRTÁS, de ésszerűen
« Válasz #2221 Dátum: 2018. Január 10. 21:55 »
Ez rossz megközelítés. A savas pH a hidroxónium ion koncentrációját jelzi vizes oldatban. A disszociált oxálsav akár vegyi reakcióba lépve beléphet egy anyagcserefolyamatba. Erre gondoltam.

Re:ATKAIRTÁS, de ésszerűen
« Válasz #2222 Dátum: 2018. Január 10. 22:11 »
Laikus vagyok, elnézést a rossz poén miatt. De hát mire gondoljon az ecceri méhész, amikor az összetevők között csak a glükózt meg a vizet látja az oxálsav-dihidrát mellett? ;)
A méhek nem hazudnak.
Sem arról, hogy mivé kellene változtatnunk a környezetünket, sem arról, hogy végül mivé sikerül.

*

Misi

  • *
  • 35
Re:ATKAIRTÁS, de ésszerűen
« Válasz #2223 Dátum: 2018. Január 11. 10:29 »
A pempő pH-ja akkor változik meg 2,3-2,5-ről, amikor a dajka hozzákeveri a mézet és a virágport. Ugyanis a méznek 3,5-4,2 közötti a pH-ja. Az első három napon a lárva tiszta pempőt kap.
Örösi Pál Zoltán: MÉHEK KÖZÖTT
Nyolcadik, változatlan kiadás

19. o.
"Az álca elesége. A sejt alján valami csillog az álca körül: pempő, az álca elesége. Kezdettől fogva méz és mirigyváladék alkotja."
------------------------------
Ideje lenne már frissíteni az ismereteidet! De méginkább pótolni a nagyfokú hiányát.

Re:ATKAIRTÁS, de ésszerűen
« Válasz #2224 Dátum: 2018. Január 11. 10:50 »
Misi!
Tudom nem nekem céloztad írásod, viszont figyelmedbe ajánlom Popravkov Orosz kutató vizsgálatait, ami szerintem megkérdőjelezhetetlen.
Ő ezt írja a témáról: