Sziasztok!
A vásárlók sokfélék.
Vannak, akik minden reklám nélkül vesznek mézet, maguk felkutatják a beszerzési lehetőségeket.
Vannak, akik a boltokban keresgéléssel megelégszenek, megveszik a boltit.
Vannak, akiknek téli időszakról mézes tea jut eszükbe, meg, hogy kéne méz. De honnan? A bolti biztos nem jó, nem ismer méhészt, vagy olyat, aki neki szimpatikus is.
Aztán van, akinek eszébe jut, de el is felejti mindig. Meg kevésbé tehetős. Egész nap rohan.
Van kevésbé tehetős, de azért mézre összerakja a kis pénzt, hogy legyen otthon a gyerekeknek, stb.
Igazából azt sem tudja az emberek jó része, hogyan, mennyi munkával készül a méz. E nélkül nem is tudja igazán értékelni. A pénz mint értékmérő megtévesztő, sohasem tükrözi a valóságot.
Mivel nem tudja, hogyan készül, így megbecsülni sem tudja. Ezért csak azt nézi, hogy 1700 vagy 1800...
Kell az embereknek tudni azt, hogyan készül és hogy létezik igazi méz, a vásárlók tudatos részének, a nem tudatos részének pedig még inkább.
Miért? Mert a mai reklámözönben nehéz a tisztánlátás, a vásárlók jó részének nincs is ideje erre.
Igazából a szájukba kéne adni a mézet, ideális esetben.
Hogyan tudunk ehhez közelíteni?
"mézes reggeli kampány", reklámok, kisfilm, kiselőadás, méhészet látogatás, és sok más.
Persze mindezt úgy szépen, szerényen, folyamatos jelenléttel, elérhetőséggel, nem túlzásokba esve.
Látható, hogy a mézfogyasztásban is kell fejlődni. Ha nincs reklám, nem tudnak róla, nem is lesz előrelépés.
Az előrelépés pedig hosszú folyamat, több éves, 5-10 év legalább.
Nézzétek meg milyen reklámmal dolgoznak: energiaitalok, szénsavas üdítők. Ezek mind mérgek, mégis pénzt adnak ki rá! Sok fiatal így: egyik kézben cigi, másikban energiaital. Ez a reggeli, szmogos levegővel fűszerezve. Észre sem veszik és külső programokat követnek,mert a reklám elnyomja az igazat.
A méznek kiegyensúlyozott, szelíd, visszafogott reklámra van szüksége, amely méltó rangjához.
Néha kampány, kisműsor. De érzékelhető jelenlét, nem túllihegve.
Elindultunk ezen az úton. Az eredmény természetesen nem mindenütt, ugyanabban az időben és úgyanúgy lesz érzékelhető.
Üdv.:Attila