QUQURIQ !!!
Kedves Kitin!
A méz, és méhészeti termékek reklámozása, nem egyenesen arányos a méhészeti szakma reklámozásával!
Eleve két részre kell osztani a méhészeket!
1. hordósan értékesítők
2. piacozók
A hordósan értékesítőket nem érinti a a belföldi reklám, csak nagyon kis %-ban. Az árujuk külföldre megy.
A piacozók viszont a jó reklámból sokat profitálhatnának!
A belföldi értékesítés kb. egy harmada a hordós tételnek.
Ha a belföldi reklám miatt megemelkedik a hazai méz fogyasztás, kevesebb jut külföldre.
Így a belföldi kereskedelem, piacozók, belföldi kereskedők, puffer hatásként szerepelnek.
Minél több fogy belföldön, annál kevesebb jut külföldre!
...ha a magyar fogyasztókkal tudatosítjuk a magyar méz hírnevét, úgy nem vásárolja meg a külföldit!
Ez nem azt jelenti, hogy az embereket arra sarkaljuk, hogy mindenki méhészkedjen!
Többször előfordult már, hogy a megszokott régi méhész meséli, hogy a piacra érkezett egy idegen méhész, az árakat is alá írta, jó rendesen. Mégis igen gyorsan tovább állt, mert csak nagyon keveset adott el.
Persze sok minden kell, ahhoz, hogy ennyire működjön valami!
A méz, bizalmi termék, a hamisításról sokat hallott már a vásárló!
A vevő örül annak, ha Ő, egy megbízható helyről tudja a szerető családjának is megvásárolni a minőségi mézet, és ragaszkodik a nagyra becsült méhészéhez!
Szerintem, azokban az országokban is lehetne a méz reklámot nyomni, ahová kiszállítunk, persze a "magyar méz megjelöléssel"!!!
...ha a fékeket behúznánk, a stratégiákat kidolgoznánk, úgy újból felfelé indulhatnának a méz árak....
Úgy is fogalmazhatnék, hogy a következő vezetésnek nagyon nagy feladata, hogy a meglévő méh állományt és infrastruktúráját stabilizálni tudja!!!!!
Már ez is előre lépés lenne a mostani állapotokhoz!!!
Kiskakas