Szerszámok

  • 166 válasz
  • 97120 megtekintés
Re:Szerszámok
« Válasz #30 Dátum: 2015. Március 31. 18:28 »
Tegnap megleptek egy Rietsche féle műlépöntővel, igen régi lehet. Most tisztogatom, kíváncsiságból ki is fogom próbálni ezt az ereklyét. A gyár ma is létezik, http://www.rietsche.de/index.php. 1883 ban alapítoták. De jó lenne tudni, hogy kb meddig forgalmaztak nállunk ilyen műlépöntőket. A  két háború közötti években még biztos.

*

Geddekas

  • *****
  • 5859
Re:Szerszámok
« Válasz #31 Dátum: 2015. Április 03. 12:44 »
A minőséget és tapasztalatot meg kell fizetni. A legdrágábbak az Ő termékei, de életre szólók, pontosak, kiváló minőséget adnak.
Az élet a legjobb tanítómester, eltekintve attól, hogy minden tanítványát megöli. Bár az erdő zsugorodott, de a fák továbbra is a fejszére szavaztak, mert annak a nyele fából volt, és azt hitték, hogy közülük való.

Re:Szerszámok
« Válasz #32 Dátum: 2015. Április 14. 08:25 »
Pergető hajtására használtam fel, kefés mosógép motort. Fordulat szabályzóval, hálózatról szépen működik, de AVR-es áramfejlesztő rángatni kezd néhány perc múlva (Honda EX 500). Minden más, nem szabályzós, kefés fogyasztóval szabályosan üzemel.  Kínai gagyi AVR-nélküli fejlesztővel simán működik.
Mi lehet a probléma?

*

Geddekas

  • *****
  • 5859
Re:Szerszámok
« Válasz #33 Dátum: 2015. Április 15. 07:58 »
Van probléma?
Az élet a legjobb tanítómester, eltekintve attól, hogy minden tanítványát megöli. Bár az erdő zsugorodott, de a fák továbbra is a fejszére szavaztak, mert annak a nyele fából volt, és azt hitték, hogy közülük való.

Re:Szerszámok
« Válasz #34 Dátum: 2015. Április 15. 08:42 »
Igen sajnos van probléma mert a Honda áramfejlesztőm AVR-es, és erről akarnám üzemeltetni ezt a pergetőt is. De mivel néhány percig üzemel csak normálisan majd utánna "rángat" a fejlesztő. Ezt  a jelenséget, csak fordulat szabályzós kefés motor esetén produkálja.
A kínai áramfejlesztővel működik, de sajnos az már a végét járja. A Honda volna hivatott helyébe lépni, csendesebb könnyebb, és töredékét fogyasztja benzinből. De valahogy ebben a konfigurációban valami hardver ütközés van.

Re:Szerszámok
« Válasz #35 Dátum: 2015. Április 15. 11:13 »
Nem is merem sajnos az aggregátorok esetében mit jelent az pontosan, hogy avr-es (azt értem, hogy elektronikus szabályzóval van ellátva, nyilván törekednek a stabil feszültség és frekvencia illetve a szinuszos jelalak tartására). Nekem az avr egy programozható mikrovezérlőt jelent.
A fordulatszám szabályzó nem alapvetően nem világításhoz való fényerőszabályzó? 
Önmagában az, hogy kefés motor, nem hathatna vissza az aggregátor szabályzójára. A kommutáció miatt a motor  zavarforrás ez tény, de akkor sem szabadna gondot okoznia. Egy próbát megérne egy zavarszűrő kondenzátor beépítése, valami hasonló, rossz mosógépből kinyerhető:
http://bolthely.hu/elektroweb/id/03326_Mosogatogep_alkatresz___Zavarszuro_kondenzator_Indesit_BEKO_WMD55100_mosogatogephez_ew03326
« Utoljára szerkesztve: 2015. Április 15. 11:16 írta kakadu »

Re:Szerszámok
« Válasz #36 Dátum: 2015. Április 15. 13:05 »
Köszöm!
Megpróbálom, van is egy ilyen kondenzátorom. Egy ócskástól vettem a motort, az ékszíj és hozzátartozó tárcsával, és ezt a zavarszűrőt is adta vele bár nem is tudta hogy mi is ez. Kicsit elmosódott a cimkéje, de remélem így már boldogulok a bekötésével, és remélem hogy megoldódik a gond. Sok munka van már az átalakításban. (Régebben egy aszinkron motorral hajtottuk fix fordulaton)

Re:Szerszámok
« Válasz #37 Dátum: 2015. Április 15. 22:16 »
Helló!

Próbálj meg egy pl 60W-os izzóval állandó terhelést adni az agregátnak és úgy hajtani a pergetőt.

Üdv:LG

Re:Szerszámok
« Válasz #38 Dátum: 2015. Április 15. 22:35 »
Ezt már kipróbáltam, semmi változást nem jelentett az izzó . A zavarszűrővel még próbálkozni fogok. Talán annak a hiánya, zavarja be a fejlesztő AVR-ét.

Re:Szerszámok
« Válasz #39 Dátum: 2015. Április 16. 18:14 »
Zavarszűrő beépítve, eredmény nélkül a probléma változatlanul fennáll.

Re:Szerszámok
« Válasz #40 Dátum: 2015. Április 17. 08:38 »
Lehet a hiba az agregátorban is szerintem. Ezt csak arra tudom alapozni hogy rettenetesen rosz tapasztalatink vannak a honda termékekkel (rotakapa, fűnyíró). Minőségre agyonveri bármelyik kínai, nem a dizájnjára gondolok.

Re:Szerszámok
« Válasz #41 Dátum: 2015. Április 17. 08:58 »
Ciki...

Azt próbáltad már, hogy kiiktatod a fordulatszám szabályzót és, hogy akkor mit csinál?

Re:Szerszámok
« Válasz #42 Dátum: 2015. Április 17. 12:04 »
A Honda áramfejlesztőkben nagyon jó. Ez nem piaci ragasztott cimkés, és nem is csak a motorja Honda. Egy szezont már használtam, minden gond nélkül.( kb 1 Liter benzin 4 óra) Ezeket a EX és EM sorozatot konkrétan kempingezéshez lakókocsikhoz, és jachtokhoz fejlesztették.
Most átalakítottam a pergetőt az eddig fix fordulatú aszikron motort, lecseréltem egy soros kefés motorra. Könyebben megoldható a fordulatszabályozása nem kell hozzá frekvenciaváltó, ez egy fényerő vagy fúrógép zsabályzóval is megoldható. De itt kezdőtött a probléma, szerintem is a kínai szabályzó lehet a gond illetve a működési elve.
Szabályzó nélkül ezek a soros motorok szinte a végtelenségig emélnék a fordulatszámot főleg terhelés nélkül. Így nem igen szeretném szabályzó nélkül próbálgatni.

Re:Szerszámok
« Válasz #43 Dátum: 2015. Április 17. 16:18 »
Valóban hallottam már én is hogy az áramfejlesztői nagyon jók.
Én sem ragasztottcimkésre és a csak a motorja hondára gondoltam.

*

Axoa

  • *
  • 34
Re:Szerszámok
« Válasz #44 Dátum: 2015. Április 17. 18:42 »
Azért erős túlzás hogy a Hondák problémásak. Olyannyira hogy pont az egyik legjobb minőségű, és legmegbízhatóbb kerti, és építőipari robbanómotoros gépeket gyártja.....
Ha egy alap kefés motor fordulatszám szabályzóval csináltak akkor az vagy tirisztoros, vagy triakos. A tirisztor az egyik félhullámot szabályozza, nullpontátmenetnél tudja késeltetni a begyújtást, így nem egy teljes szinuszhullám lesz a kimeneten, hanem annak valamekkora tört része, amennyit beállítasz. A triak annyiban különbözik hogy mind a 2 hullámot szabályozza, lényegében 2 egymással szembefordított tirisztor.
Ha elektronikus fesz. szabályzás van rajt, akkor csak szinkron generátoros lehet. Valószínűleg az a probléma, hogy a szinusz hullámon mondjuk 90 fokkal eltolt gyújtásnál ( hullámcsúcs ), beesik egy pillanatra a feszültség, és az avr ezt akarja kompenzálni, de túllövi magát. Lehetne játszani induktív, vagy rádiófrekis előtétekkel, de én azt mondom ha van egy komoly aggregátorod, akkor már illene hozzá egy frekiváltó és egy 3 fázisú asszinkron motor.  Kismillió dolgot tudsz rajta beállítani. Ég és a föld a különbség egy kefés motorhoz képest. Elvileg tudok is adni...Vannak akár teljesen új Omron Yaskawa-k is.
« Utoljára szerkesztve: 2015. Április 17. 18:46 írta Axoa »