Vándorlás/vándorlási járművek-eszközök

  • 65 válasz
  • 23233 megtekintés
Re:Vándorlás/vándorlási járművek-eszközök
« Válasz #30 Dátum: 2016. Április 18. 12:16 »
Sziasztok!
Ha település közigazgatási határán belül szeretne valaki vándorolni (mondjuk egyik végéből átviszi a méheket a másik végébe vándortanyára), akkor annak is kell hatósági állatorvostól igazolás, és az önkormányzatál is be kell jelenteni?
Szerintem igen, de hátha rosszul gondolom.
Köszi

Zoli

Re:Vándorlás/vándorlási járművek-eszközök
« Válasz #31 Dátum: 2016. Április 18. 12:49 »
Jól gondolod. Ez volna a hivatalos eljárás. Régebben az volt elterjedve a gyakorlatban, hogy a helyben mozgás nem vándorlás. Így nem is papíroztuk a dolgot, valamiért ez volt a köztudatban.

Re:Vándorlás/vándorlási járművek-eszközök
« Válasz #32 Dátum: 2016. Április 19. 15:43 »
Csak az önkormányzathoz kell bejelenteni, hogy hol vannak a méheid.

HA olyan nagy a település, hogy ugyan közig határon belül vagy de már más méheü. felelőshöz tartozik akkor hozzá is érdemes megereszteni egy telefont.
Szabó György

Az életben egy dolgot jól jegyezz meg!
Az emberek soha nem változnak,
csak te ismered meg őket jobban!

Re:Vándorlás/vándorlási járművek-eszközök
« Válasz #33 Dátum: 2016. Április 20. 07:02 »
Sziasztok!
Néhány gyakorlati vándorlási praktikát szeretnék megosztani veletek.
Néhány százszor utaztattam már a méheket, és a tapasztalataimból merítek.
A legnagyobb kihívást a második akácra való vándorlás jelenti a méhésznek és a méheknek is.
Nekem innen délről Nógrádba eljutni 300 km-es utat jelent.
A vándorlást elő kell készíteni, meg kell szervezni.
A rakodó kaptárak előkészítése macerásabb (részben ezért is váltottam) a konténer a legegyszerűbb, a fekvők nehezek, de ha egyformák jól pakolhatók.
A vándorlás előtt érdemes kipörgetni, de vittem már félig-háromnegyedig tele kaptárakat is mert rohanni kellett.
A méz minőségét a vándorlás előtt ellenőrizni kell!
Rázzunk meg egy keretet,mert ha nagyon vékony a méz, a szállításkor, a rázkódások alkalmával kifolyhat a keretekből, és akár lefulladáshoz is vezethet.
A keretek nem ugrálhatnak, és oldalra nem billeghetnek!
A bomba családok kerüljenek fel a rakomány tetejére, teljes szellőzés nyitása mellett.
Víz mindig legyen nálunk, és kanna, vödör sem árt.
Egy esetleges műszaki hiba esetén (defekt) a méhek nagyon "felizgulnak", nem árt a hűtés.
Ha a baj akkora, hogy sokáig kell vesztegelnünk, sajnos le kell pakolni a méheket!
A rakomány középső-alsó sorai vannak  a legnagyobb veszélynek kitéve.
Csak rövid időre álljunk meg, mert a menetszél nagyon fontos a családok biztonságos szállítása miatt.
Megdöbbenve olvasom a sok okosságot, hogy elég egy alsó szellőzést nyitni.
Felejtős, mert tragédia, tömeges lefulladás  lehet a vége!
Aki anyát korlátoz, és azon a részen nincs lehetősége kijárót nyitni, a vándorlás előtt a heréket ki kell engedni!
A herék letömik az anyarácson lévő szellőzőket és lefullad a család!
A rakodó kaptárak menekülő tere nem csak azért 9 cm, hogy az 1/2 NB-re téve Hunort kapjunk, vagy a Hunorra téve NB-t, hanem ez elegendő egy bomba család menekülő részének.
A méhcsaládnak óriási stressz, nagy kihívás a vándorlás, de nekünk sem gyenge történet.
Amikor megérkeztünk nincs szundi, meg pálesz, és buli, azonnal le kell rakni a kaptárakat!
Sokszor tökig vizes fűben pakolunk, de nincs mese, azonnal le kell rakni őket.
A kiengedéssel esetleg várhatunk hajnalig, de vissza kell hűlni a csapatoknak, és ami a legfontosabb a friss levegő.
A középső-alsó sorokban utazó méhcsaládok kaptárjai szinte sütnek, tűz forróak.(mondjuk én ezt szeretem, mert akkor bombák a családok)
Ha nem engedjük ki őket azonnal, csak leszórtuk a teherautó mellé, akkor is vegyük le, vagy nyissuk ki a tetőket.
Levegő-levegő-levegő, ez kell ilyenkor a családoknak.
Aztán ha szépen elrendeztük őket, kijárók kinyitva indulhat a méheknek a munka!
Ekkor kerül elő a pálinka, és a szekszárdi vörös (na nem csaj) hanem bor.
A vándorlás nem csak a melóról szól, hanem kirándulás, óriási felemelő érzés, egy életmód.
Nagyon szeretek vándorolni, különösen akkor ha a végén azon kell gondolkodni, hogy kerül haza a termés.
Nagyernyei Attila


Re:Vándorlás/vándorlási járművek-eszközök
« Válasz #34 Dátum: 2016. Április 28. 17:04 »
A mai napon megkaptam a határozatot a minimis támogatás elfogadásáról. Szerintem pár napon belül utalják is a pénzt.
Az viszont egy kicsit felbosszantott, hogy a biztosító 9400-ról 14200 ra emelte a Master negyedévi kötelezőjét.
Ez akárhogy számolom több mint 50%. Természetesen indoklás nélkül.
Hát ennyit a 0-ás inflációról! >:(

Üdv. jani bátya

Re:Vándorlás/vándorlási járművek-eszközök
« Válasz #35 Dátum: 2016. Május 19. 08:12 »
Többnyire nincs köze az inflációnak a biztosítások dijának emeléséhez, a biztosító akkor is emel ha az előző évben veszteséges, vagy kevésbé  volt nyereséges az a gépjármű kategória biztosítása a számukra. Indokolni nem kötelesek, de évfordulónként kötelesek számodra küldeni a tájékoztatót hogy mennyi lesz a következő biztosítási évre a fizetendő. ezt nem vagy köteles elfogadni, mert ekkor válthatsz biztosítót. Ezt a Netrisk oldalán megteheted tucatnyi társaság ajánlata közül válogathatsz .( Remélem ez nem számít reklámnak.) Illetve az adataid megadása után megkapod az árszerinti növekvő sorrendű listát. Akkor a legolcsóbb egy adott biztosítás ha az éves díjat egyszerre vállallod fizetni, banki csoportos beszedési megbízással, vagy neten keresztüli bankkártyás fizetéssel. De ez ott, írva is van.
De az is igaz, hogy néhány száz pénzért, nem érdemes egy ismeretlen "nonem" társaságot preferálni. Viszont a neten kötött biztosítások további ügyintézese is a neten keresztül történhet. Remélem segítettem, és még nem eső után köpönyeg.

*

kiskakas

  • *****
  • 3184
Re:Vándorlás/vándorlási járművek-eszközök
« Válasz #36 Dátum: 2016. Május 19. 19:34 »
QUkURIQ !!!

Május elsején ez ta levelet küldtem az OMME központjába.
A mai napig nem válaszolt az ügyvezetés...

Tisztelt OMME Vezetése!

Valamikor még kezdő koromban a mezőgazdaságban használt utánfutók felmentést kaptak a súlyadó alól.
Biztosan jó néven venné a méhész társadalmunk, ha sikerülne elintézni az utánfutók súlyadó mentességét.
Indoklás: Csak azért tartunk és vizsgáztatunk utánfutókat, mert a méhkaptárokat , a megtermelt mézet és a méhészkedéshez használatos eszközöket ezzel szállítjuk.
Kérem, kérésem felülvizsgálását, és ha mód van rá, az illetékes szerveknél való kérelmezést.

Köszönettel: Baldavári László, Kiskakas


Re:Vándorlás/vándorlási járművek-eszközök
« Válasz #37 Dátum: 2016. Május 19. 19:59 »
Kiskakas, Te ezt komolyan gondolod? Ennyi erővel a kamionosok is írhatnának hasonlót:

Tisztelt FUVOSZ Vezetése!

Tudomásunkra jutott, hogy a méhészek az utánfutóikat illetően nemrégiben felmentést kaptak a súlyadó alól!
Biztosan jó néven venné a fuvaros társadalmunk, ha sikerülne elintézni a kamionok súlyadó mentességét is.
Indoklás: Csak azért tartunk és vizsgáztatunk kamionokat, mert az árut ezzel szállítjuk.
Kérem, kérésem felülvizsgálását, és ha mód van rá, az illetékes szerveknél való kérelmezést.

Az OMME helyében én sem válaszolnék ilyen képtelen ötletekre...



*

kiskakas

  • *****
  • 3184
Re:Vándorlás/vándorlási járművek-eszközök
« Válasz #38 Dátum: 2016. Május 19. 20:14 »
QUQURIQ !!!

adamez2!

Nem olvastad el az első mondatomat!
"Valamikor még kezdő koromban a mezőgazdaságban használt utánfutók felmentést kaptak a súlyadó alól".
Ezt nem én találtam ki a tyúk eszemmel, ez volt és éveken keresztül működött!
Az akkori kamionosok nem méltatlankodtak...

Kiskakas

*

Bicska

  • ****
  • 372
Re:Vándorlás/vándorlási járművek-eszközök
« Válasz #39 Dátum: 2016. Május 20. 06:50 »
Én egyetértek Kiskakassal.

Minden lehetőséget, ami könnyebbé teheti a méhészek életét meg kell ragadni.

És igen, ha valakinek van ötlete, azt jelezni kell. Nyugat-európában az emberek sokkal aktívabbak, mint nálunk, több az alulról jövő kezdeményezés, igaz, ott van kultúrája, de tüntetni is előbb kimennek, mint mi.  Nálunk ez még ki kell alakuljon. Magyarországon az emberek azt várják, hogy a vezetés oldja meg a problémákat, és ha nem tetszik, akkor meg morognak. Ezt nem feltétlenül a méhész társadalomra értem, hanem sajnos az élet minden területére.

Komoly lobbizásra lesz szükségünk, ha azt akarjuk, hogy ez a (számomra) csodálatos foglalkozás-szakma fennmaradjon.

A mostani világrendben a mezőgazdaság támogatások nélkül nem életképes. Egyre inkább nem. Újra nyílik az agrárolló. 
Vigyáznunk kell Európára, mert sajnos csak itt nem lett még teljesen ipari-nagybirtokos mezőgazdaság.

Üdv: Bicska
« Utoljára szerkesztve: 2016. Május 20. 06:54 írta bicska »
"Black&White Brigade for Change"

Re:Vándorlás/vándorlási járművek-eszközök
« Válasz #40 Dátum: 2016. Május 20. 21:27 »
Egy ilyen felmentés jó lenne (he lehetne). Még a végén az OMMÉba is belépnék.

Re:Vándorlás/vándorlási járművek-eszközök
« Válasz #41 Dátum: 2016. Május 22. 08:47 »
Ötletnek ötlet, hogy jó-e az nézőpont kérdése, a kedvezményezetteknek nyilván tetszene. Viszont ezt tudni kell hogy ez ADÓ, ezért ennek mérséklésére bár lobbizni lehet, (de tüntetni vagy szervezkedni hivatalosan nem??)
A gépjárműadó az önkormányzatok bevételét képezi, mert átengedett kozponti adó.  Nagy érvágás lenne az összes mezőgazdaságban használt pótkocsi adómentesítése. Kizárt hogy ez elérhető volna.

Egy méhész utánfutót, (hivatalosan pótkocsi) mi különböztett meg egy polgári használatú utánfutótól? Ma a pergetődet vagy a mézet szállítod vele, holnap meg az anyós kerdencét.  Szóval semmi.
A speciális, ritkán csak vándorláskor használt méhész járműveknél is nagyot szigorítottak az idők folyamán. Kontérek, önjáró konténerek, lassújárműnek vizsgáztatott Csepelek, stb. Ebben a kategóriában lehetne érvelni, de ez sem volna könnyű menet.


*

gewi

  • **
  • 78
Re:Vándorlás/vándorlási járművek-eszközök
« Válasz #42 Dátum: 2016. Május 22. 15:53 »
Azon gondolkodtatok már, hogy az utánfutóra miért kell kötelező biztosítást kötni?
Ráadásul a bónusz besorolása sem változik.
A kocsin már van amivel húzom.
Ha a saját futómat nekitolnám a saját autómnak, vajon fizetne a biztosító? ::)
Nagy Zoltán

Re:Vándorlás/vándorlási járművek-eszközök
« Válasz #43 Dátum: 2016. Május 22. 17:12 »
Nagyon jó üzlet a biztosítónak, mert egy utánfutó önállóan aligha okoz balasetet. Kivéve ha elszabadul, de nyilván akkor is annak a jármű kötelező biztosításának a terhére fizetnek amelyről leszakadt.

*

zümi

  • *****
  • 1343
Re:Vándorlás/vándorlási járművek-eszközök
« Válasz #44 Dátum: 2016. Május 29. 12:24 »
Sziasztok!
Van itt közületek aki ment Északi akácra? Ha igen, ki milyen járművel vágott neki a hosszú útnak? Ha nem titok napi eredmények? 8)
« Utoljára szerkesztve: 2016. Május 29. 20:47 írta zümi »
Mindig arra kell törekedned, hogy a legjobb legyél, de sosem szabad elhinned, hogy az is vagy.