Vándorlás/vándorlási járművek-eszközök

  • 65 válasz
  • 23230 megtekintés
*

zümi

  • *****
  • 1343
Vándorlás/vándorlási járművek-eszközök
« Dátum: 2014. Február 06. 11:35 »
Vándorlással kapcsolatos témákat ide írhatjátok.
« Utoljára szerkesztve: 2014. Február 06. 18:50 írta zümi »
Mindig arra kell törekedned, hogy a legjobb legyél, de sosem szabad elhinned, hogy az is vagy.

*

zümi

  • *****
  • 1343
Re:Vándorlás/vándorlási járművek-eszközök
« Válasz #1 Dátum: 2014. Február 06. 12:10 »
Utánfutóval kapcsolatos!
Sokan úgy tudják, hogy B kategóriával nem lehet 750 kg össztömegűnél nehezebb utánfutót(pótkocsit) húzni! De lehet, csak nem haladhatja meg a jármű és az utánfutó össztömege összesen a 3500 kg! Teherautó esetén 3500+750 =4250 kg max a legnagyobb megengedett össztömeg! Ha a 750kg meghaladja a vontatott jármű B+E katgória szükséges!

Fontos! Friss jogsival rendelkezők nem húzhatnak utánfutót 2 évig!
Aki 750 kg meghaladó össztömegű utánfutót használ B kategóriával, szerezzen be egy olyan nyomtatványt amin bizonyítani dudja az igazóltató személynek(rendörség), hogy hivatalosan vontathat az atrocitások elkerülése végett!
Mindig arra kell törekedned, hogy a legjobb legyél, de sosem szabad elhinned, hogy az is vagy.

*

Vivaldi

  • *****
  • 1888
Re:Vándorlás/vándorlási járművek-eszközök
« Válasz #2 Dátum: 2014. Február 14. 22:49 »
Nívával mennyit lehet húzni?

*

varjú

  • ***
  • 161
Re:Vándorlás/vándorlási járművek-eszközök
« Válasz #3 Dátum: 2014. Február 14. 23:23 »
Amennyi bele van írva a forgalmiba.
Láttál-e már karón varjút?

*

zümi

  • *****
  • 1343
Re:Vándorlás/vándorlási járművek-eszközök
« Válasz #4 Dátum: 2014. Február 15. 14:02 »
Vivaldi!
Ha jól tudom 1200 kg össztömegű ráfutófékes utánfutót lehet max hadra fogni  Lada Níva esetén! Ha dupla tengelyes a futó az sem probléma nem kizáró tényező! Persze azért érdemes megnézni mi van a forgalmiba feltüntetve!!!
Mindig arra kell törekedned, hogy a legjobb legyél, de sosem szabad elhinned, hogy az is vagy.

*

bekesm

  • ***
  • 167
  • HUNOR/12
Re:Vándorlás/vándorlási járművek-eszközök
« Válasz #5 Dátum: 2014. Március 03. 14:56 »
Sziasztok!
Igen sokat vándorlok, és méheimet igencsak szeretem!
Hogy könnyebben viseljék a vándorlást kicsit átszerkesztettem a kijárót!

Re:Vándorlás/vándorlási járművek-eszközök
« Válasz #6 Dátum: 2014. Március 06. 18:59 »
Jó az alsó szellőző, mert ha a felső is nyitva van keletkezik egy légmozgás felfelé, még hosszú távon is áromlik a levegő. Ez különösen a belső,  középső és alsó  kaptáraknak fontos a gk platón.  Én is használom, kipróbáltan jó.

Re:Vándorlás/vándorlási járművek-eszközök
« Válasz #7 Dátum: 2014. Június 10. 20:19 »
Szép estét kívánok mindenkinek!

Van egy aktuális téma, amely az idei szezonban felerősödött, ezért úgy gondoltam beszélgetnünk kéne róla.
A kánikulai napokon sok gondolat megfogalmazódott bennem,hogy lehet a méhészetünket még gazdaságosabban üzemeltetni. Egy biztos a 31. év méhészeti múlttal mögöttem kijelenthetem ennyit még soha nem etettem, és a java az őszi beteleltetés még vissza van.
Hozzászólásom apropója mégsem ez.
Érdemes e vándorolni, és akkor saját magunk tegyük, vagy bérfuvarost fogadjunk?
Ez számomra is örök dilemma volt. Eddig elpusztítottam két IFÁ-t, és egy MAN-t.
Azért tartsak fent egy teherautót, hogy az utóbbi 6 év alatt csak két akácra mentem? Mindig az volt az indokom (feleségemnek),hogy azért kell a teherautó, hogy akkor menjek amikor csak akarok.
Viszont változott a helyzet. Az útdíj, súlyadó és a teherautóval járó egyéb költségek növekedése,már megkérdőjelezi, hogy érdemes e tartani egy 3.5 tonna össztömegnél nagyobb monstrumot. Ez egyéni kérdés mindenkinek. A beruházás döntésénél figyelembe kell venni a méhészet nagyságát, a vándorlások tervezett számát, és minden előbb említett költséget. Most a legújabb sikk, hogy az "E" kategóriás jogsit meg kell újítani, egyelőre olyan 100.000 Ft körüli költséggel megúszható.
Egyet nem lehet megkérdőjelezni. Saját teherautónk esetén akkor megyünk amikor akarunk, nem kell máshoz alkalmazkodnunk.
Néhány profi méhészről tudom, hogy sok-sok milliót költöttek teherautó vásárlásra, főként a vándorlások lebonyolítása miatt. A méz és méhészeti "kacat" szállításához, már nem biztos, hogy nagy (útdíjas) járműre van szükségünk.
Írásomat vitaindítónak szánom, tudva, hogy mindenkinek más az elképzelése a témáról.
Egy Csányi méretű méhészetben több nagy teljesítményű terepjáró teherautó és kiszolgáló járművek is vannak.
Az egész kérdést egy ősi szabály dönti el. Kinek éri meg teherautót üzemeltetni?
Ez a kérdés, válaszoljatok.
Üdvözlettel:Nagyernyei  Attila

*

Nb18

  • *****
  • 719
Re:Vándorlás/vándorlási járművek-eszközök
« Válasz #8 Dátum: 2014. Június 11. 20:08 »
Sziasztok!

Attila!

Semmiképp ne vedd kioktatásnak, de ha az első Ifa helyett egy Kamazt vettél volna, lehet még ma is azzal vándorolnál. Ex Kamaz sofőrként merem állítani, hogy kevés hely van kicsiny hazánkban ahol az a szörnyeteg ne menne el. Továbbá nem elhanyagolandó, hogy gyakorlatilag elpusztíthatatlan technika. Mondjuk nem a takarékosságáról híres a nyolctorkú, de valamit valamiért!
 Kérdésedre a válaszom, véleményem: szerintem egy 150-200 családos méhészetnél kisebb állománynál csak akkor érdemes saját teherautót tartani, ha az ember rámegy a különleges mézekre és folyamatosan vándorol. Volt egyszer Szekszárdon egy előadó, aki teljesen erre állt rá és ha jól emlékszem tizenakárhány fajta mézet árult. Természetesen az összeset üvegbe töltve!
 Nem tudom, hogy mennyire fogadod el a válaszom, mert vándorlás témában gyakorlatilag laikus vagyok, a gyakorlatban csak egyszer csináltam.

Üdv!

http://youtu.be/L4Zc476UALQ
http://youtu.be/o8MtPbTNI9k
http://youtu.be/vE05gMXom2M

*

zümi

  • *****
  • 1343
Re:Vándorlás/vándorlási járművek-eszközök
« Válasz #9 Dátum: 2014. Június 16. 20:44 »
                             Magas bírságra számíthat, aki nem tartja be a közúti fuvarozás szabályait
nak.hu
2014.06.10., kedd, 16:51

A 116/2014. (IV. 3.) Kormányrendelet részletezi a fuvarozással kapcsolatos engedélyek kezelésének szabályait, valamint a fel- és lerakóhelyek kötelezettségeit, mely rendelkezéseket 2014. május 4-től kell alkalmazni.

A jogszabályban a mulasztás esetén kiszabható bírság tételek is meghatározásra kerültek, azonban a veszélyes áruk szállítási szabályozása tekintetében, a bírságra vonatkozó előírás 2014. július 1.-én lép hatályba.
Az új rendelkezések szerint:
1. A gépjármű vezetőt érintő kötelezettség, hogy a Magyarországon külön kétoldalú vagy többoldalú egyezmény alapján kiadott engedéllyel végezhető fuvarozás esetében az engedélyen (CEMT-engedély esetén a fuvarnaplóban) fel kell tüntetni:
• a határátlépés helyét,
• a határátlépés pontos idejét (nap, óra, perc), és
• a jármű kilométeróra-állását.
2. Az előzőekben leírt adatokat tartalmazó engedélyeket a fel- és lerakóhelyeken a fuvarozó köteles bemutatni, amelyet a fel- vagy lerakóhelynek kötelessége ellenőrizni.
Amennyiben az engedély hiányosa van kitöltve, úgy a fel –vagy lerakóhely köteles megtagadni a fel- vagy lerakodást, valamint lerakodás esetén a megtagadás mellett még a bejelentési kötelezettsége is fennáll a közlekedési, vám- vagy a rendőrhatóság valamelyikénél, amelyek jogosultak a bejelentés kapcsán, a helyszínen megjelenni és intézkedni.
3. A gépjármű vezetőjének a fel-és lerakás helyét, pontos idejét, valamint a fuvarozó jármű kilométeróra-állását szintén fel kell tüntetni az engedélyen, melynek másolatát a fel –vagy lerakóhelynek kötelező a fuvarlevél ott maradó példányához csatolni és azt egy évig megőrizni.
A bírság tételei nemzetközi közúti áruszállítási engedély, CEMT engedély és a hozzá szükséges igazolás
• hiánya, érvénytelensége esetén: 300.000,- Ft (szállító)
• szabálytalan használata, illetve eltérés az engedélyben foglaltaktól: 150.000,- Ft (gépjárművezető)
• a KR. 4/A. §-ában meghatározott: engedélykezelési, bemutatási, ellenőrzési, fénymásolat készítési, bejelentési és megőrzési kötelezettség teljesítésének elmulasztása vagy megakadályozása esetén: 300.000,- Ft (a feladó, a címzett, illetve a gépjárművezető közül, aki a kötelezettséget megszegi).

Forrás: NAK
Mindig arra kell törekedned, hogy a legjobb legyél, de sosem szabad elhinned, hogy az is vagy.

Re:Vándorlás/vándorlási járművek-eszközök
« Válasz #10 Dátum: 2014. Június 17. 18:58 »
Én egy Renault Masterral próbálom segíteni a munkám.  3,5 tonnás. A pörgetéseket és a kisebb közelebbi szállításokat megoldom vele, 38 darab nb 15 ös vagy 40 darab félkeretes rakodó elfér benne, ha sietni kell akkor marad a fuvaros nagyobb teherautóval.

Üdv. jani bátya

Re:Vándorlás/vándorlási járművek-eszközök
« Válasz #11 Dátum: 2014. November 03. 08:09 »
Nos en a jo oreg "orosszal" [belorusz] telyessen megvagyok elegedve,mehesz kocsiaimhoz [ha jol tudom,magyarul-kerekeken gurulo mehesz kontener] tokeletessen megfelel.
Volt hogy a lejtos ut miatt [meg esett az esso] belecsusztunk a cukorepa tablaba es oda jol jott az "orosz"
Igaz nem lehet vele szaguldani,de en ugy vagyok vele hogy,nem "krumplit viszunk"
Skype: nagyati74

A földi javak közül a legigazságosabban az ész van elosztva. Mindenki azt hiszi, neki van belőle a legtöbb.

*

Kokó

  • *
  • 14
Re:Vándorlás/vándorlási járművek-eszközök
« Válasz #12 Dátum: 2016. Január 03. 20:01 »
Sziasztok!
L.Kókai István vagyok Bács megyéből. Kezdő vagyok,tavasszal kezdtem 10 családdal,NB15-ben.
Még meg is vannak,ez az első telelésem.Nagyon remélem tavasszal is meglesznek.
Vállalkozó vagyok,egy kis autósiskolánk van,ahol BE kategóriát is oktatok.
A klub oldalain nagyon sok okos dolgot olvastam.
BÚÉK MINDENKINEK
Kokó

*

crx7

  • *
  • 13
Re:Vándorlás/vándorlási járművek-eszközök
« Válasz #13 Dátum: 2016. Április 14. 12:42 »
Sziasztok!

Kezdő méhészként lenne egy kérdésem:
tegnap este átköltöztettem a 15 méhcsaládomat egy 7,5 km-re lévő (légvonalban) másik telephelyre, de ma már kb. 200-300 méhecske újra itt van a régi helyen(sőt, mintha egyre többen jönnének) és keresi a kaptárakat. A méhecskék virágporral a lábukon érkeztek!
Lehetséges, hogy több mint 7 km-ről is visszajöjjenek?
Mi lesz ezeknek a sorsa? Bekéredzkednek a legközelebbi méhesbe?

Előre is köszi a válaszokat!

Tamás

Re:Vándorlás/vándorlási járművek-eszközök
« Válasz #14 Dátum: 2016. Április 14. 13:25 »
Szerintem olyan messziről már nem mennek vissza, inkább éjszakára kint maradt méhekről van szó. Ezért szoktunk ott hagyni egy tartalék családot, ami össze szedi őket.