Kaptártípusok összehasonlítása

  • 990 válasz
  • 562118 megtekintés
Re:Kaptártípusok összehasonlítása
« Válasz #585 Dátum: 2016. Október 04. 22:29 »
Időutazás :)?

Olyat a Dunántúlon is lehet tenni, nem is kicsit, pár évig járkáltam a "MAN"-nal arrafelé, a nagy városok környéke ott is megy, meg a Balaton part. De annyi lepukkant régi falut én még életemben nem láttam mint ott, nekem nagyon furcsa volt, alig hagytam el a partot és a következő kis falu, na az időutazás volt. Mire Barcsra leértem az utolsó lepakoló helyemre, már tudtam hogy itt sincs kolbászból a kerítés :(.
Azt elismerem ha jó helyen laksz, nagyobbak a lehetőségek, át lehet járni a labancokhoz melózni, vagy ha a "parton" ügyeskedsz akkor jól meg élsz. De a Dunántúl nem csak "Balatonból" meg "osztrák határból" áll.


Üdv:robi

Re:Kaptártípusok összehasonlítása
« Válasz #586 Dátum: 2016. Október 05. 07:15 »
Tisztelt Méhésztársak!
Hetek óta megy a vita, kinek milyenek a méhcsaládjai.
A mai nap teljesen alkalmas a valós kép kialakítására.
Annyira lehűlt az idő (1-8 fok), hogy laza fürtbe húzódtak a méhcsaládok.
Most lennék kíváncsi arra, kinek hány keret takarnak vastagon a méhei.
Szombaton a 25-26 fokos melegben teljesen szétterültek a kaptárban, tegnap este néhányt megnéztem, a zöme már a szűk fészekben helyezkedett el.
Ha ilyen hűvösben felhúzzuk a felső takarót megláthatjuk, hogy meddig érdemes szűkíteni.
Van akik azt mondják, erre vártak, és most szűkítenek.
Azt sem mondom, hogy rossz módszer, én már túl vagyok rajta.
A felkarcolt mézet bedolgozták a fészek közepébe, így nyugodt vagyok.
Nagyernyei Attila

Re:Kaptártípusok összehasonlítása
« Válasz #587 Dátum: 2016. Október 05. 08:04 »
111
« Utoljára szerkesztve: 2019. December 03. 21:54 írta kivancsi111 »

Re:Kaptártípusok összehasonlítása
« Válasz #588 Dátum: 2016. Október 05. 08:22 »
Szálka-Mőcsény nem "lepukkant falu" ahogy Kivancsi111 jellemzi!
Nem rég volt egy statisztika, megyénk, és Magyarország egyik legdrágább ingatlanai vannak a faluban!
Ezt tudtad?
Engem is meglepett, mert gondolkodtunk azon, hogy ott veszünk házat, sőt építeni is akartam.
Aztán kiábrándítottak az ingatlan árak.
A szekszárdi árak közel kétszerese!
Na de az NB-t azért nem kéne így lefikázni.
Egyszer gyere hallgasd meg előadásomat, ahol a kaptártípusok összehasonlításáról beszélek.
27 év a Hunorral való méhészkedés után váltottam, mert gyógytornásztól kezdve a masszázsig mindenhol jártam.
A derekam kapufa, a pakolászástól már undorom volt.
Most egy szolga egy füstölő és kész.
Egyszerű mint a bicikli.
Mondhatnád, hogy ezért nem kell hozzá szaktudás.
Az NB egy nagyon jó kis kaptár, de a Hunor is és a konténerek is.
Én imádtam a Hunorokat, csak vándorlások előtt volt hasmenésem.
Most ha este 8-kor döntöm el, hogy utazik a méhészet semmi gond.
Hunornál ez úgy kezdődik, gyógyszertár, seduxen.
Nem hajt se török se tatár, az NB a nyugalom szigete.
Üdv:Attila

Re:Kaptártípusok összehasonlítása
« Válasz #589 Dátum: 2016. Október 05. 09:43 »
Én úgy olvastam régi könyvekben, hogy a Dunántúl egyenletesebb hordást biztosító vidékein(az alföldhöz képest), jobban elterjedt volt régebben is az egyenlő lépes rakodó kaptár, pl a hunor.
Persze nálunk egy 150 csalàdos méhészet is, inkább két telephelyen van ha jót akar a manus.
Akkora állóméhészet elképzelhetetlen itt, mint ami Jenőnek van, esetleg a cukorgyár tövében ;D, de már ott sem mert pár éve felrobbantották ezek a kommonistából átvedlett vadkapitalisták:(.
Üdv:robi

Re:Kaptártípusok összehasonlítása
« Válasz #590 Dátum: 2016. Október 05. 10:04 »
Nekem Hunor+1/2 NB van, és egyedül vándorlok. Ha fekvőim lennének, akkor kéne segítség, mert a futóra nem merném felmolnárkocsizni a kaptárakat, mert lefordulhatnának a felrakás közben. Emelnünk kéne, derékből.
Én vándorlás előtt csak becsukom a kijárókat, aztán már bököm is a kaptár alá a Tükör-féle "talicskát". Egyenként még spaniznom sem kell, csak a futón az egész rakományt.

Re:Kaptártípusok összehasonlítása
« Válasz #591 Dátum: 2016. Október 05. 18:11 »
Mortimer!
Rengeteg vándorláson pakolásztam, cipeltem a kacataimat.
Ma már odáig eljutottam, hogy egy mondatra várok csupán.
Attila készen vagyunk!
Nem pakolok, nem cuccolok ha lehet.
Szerintem az a jó, hogy ennyiféle kaptártípus van, és lehet válogatni a technológiák között.
Amerikában két lehetőség közül választhatnál.
Méhészkedni szeretnél, vagy nem.
Ha igen, akkor egyen rakodó, mert nincs más.
Dadant, vagy Langstroth, ennyi a választási lehetőség.
Lehet megelőztük Amerikát?
Nagyernyei Attila

Re:Kaptártípusok összehasonlítása
« Válasz #592 Dátum: 2016. Október 05. 18:40 »
Ez az, miért kellene a méhésznek pakolni? Itthon mindíg van bőven segítség, így felfelé már én sem szoktam rakodni. Lefelé az erdőn már kevesebben vagyunk, ott én is pakolok. De végül is ez is megoldható volna. Csak egy telefon....A teherautóra már nem húzod fel "Tűkör-féle " taligával. Egyébként mifelénk ezt molnár talicskaként ismerjük, ami kicsit át van alakítva. De ez a pakolási mód, már nem alkalmas, a nagy teherautók esetén.

 Egyébként a Laci is újított, jónéhány éve láttam a ződön egy fotót, van egy bazi hangár a telephelyén, és benne egy  Zeppelin-léghajó dekkol. Ez volt humor, de a fotó tényleg nem kamu, mármint hogy ott van.  :)
« Utoljára szerkesztve: 2016. Október 05. 18:53 írta Robotur »

Re:Kaptártípusok összehasonlítása
« Válasz #593 Dátum: 2016. Október 05. 19:27 »
Igen, teherautóra már nem lehet rámpázni. Oda csinálnék darut. Vagy emelőhátfallal. Tudom, lassabb a rakodás. Egy darabig még biztosan nekem (is) kell pakolnom, de én már meglett 36 évesen nem emelek :)

Re:Kaptártípusok összehasonlítása
« Válasz #594 Dátum: 2016. Október 05. 20:07 »
36 évesen a legerősebb a férfiak többsége.
Nincs fáradtság, meg éjszaka utáni, leragadó szemhéjak.
A 10-es lépcsőket megérzi az ember.
Én soha nem gondoltam volna a több mint 300 Hunor kezelése közben, hogy váltok.
Mindenem megvolt hozzá, de beleuntam az örök pakolászásba.
Dr.Vicze Ernő bácsi mondta, hogy a rakodó kaptár, valójában pakolós kaptár.
Ebben nincs vita.
Sok előnye van, szöktetés, esetleg fiókos pergetés,a szaporítás, anyásítás stb.
A vándorlások katasztrofálisak, a terepviszonyokra "érzékeny" a rakodó.
Még egy pocoktúrás sem lehet alatta mert eldől.
Én lerakom a túrásra az NB-t, még a pocok is kimúlik.
Na de a viccet félre téve, a meleg építményű NB-ket,  amelyeket konténerekbe tesznek, is lehet a mai korhoz igazítani.
Én is géppel fedelezek, a mézem minőségével soha nem volt gond!
Ebben az a jó, hogy mindenki másként csinálja.
Nagyernyei Attila

Re:Kaptártípusok összehasonlítása
« Válasz #595 Dátum: 2016. Október 05. 20:09 »
Pakolásszon lenin.
Ja ha csak egy-két hétre állok valahova, még azt a kis elő tetőt is lusta vagyok felnyitni, pedig az aztán tényleg nem munka.....
« Utoljára szerkesztve: 2016. Október 05. 20:12 írta robi 75 »
Üdv:robi

Re:Kaptártípusok összehasonlítása
« Válasz #596 Dátum: 2016. Október 05. 20:35 »

Vándorláskor minden méhész konténerről álmodik!
Igazad van  robi 75!
Neked egy dolgod akad.
Izzíts, aztán mehetsz.
Hátránya is van azért.
Az anyák párzáskor nagyobb arányban vesznek el.
Ha beüt a krakk (nyúlós), nagyon nehéz helyzetbe kerülnek a konténeresek.
Nem mindenhova lehet lepakolni.
Olyan nem létezik, hogy mindkét oldalon lévő méhcsaládoknak jó legyen.
Kevés méhcsalád utaztatható, ami a költségeket növeli.
Gyalogkaptárral, ugyanazzal a szerelvénnyel duplája vihető.
Létezik agy virtuális kalap.
Amikor kaptártípust, vagy egy rendszert választunk, minden előnyt, és hátrányt bele kell dobnunk.
Én 5 évig dobáltam a kalapba Hunor előnyét és hátrányát.
Sokáig hezitáltam, majd döntöttem.
Hamarabb kellett volna.
Nyugalom, béke, ha elfáradok leülök valamelyikre.
Már aludtam is NB-n!
Nagyernyei Attila

Re:Kaptártípusok összehasonlítása
« Válasz #597 Dátum: 2016. Október 05. 20:45 »
Egyet értek a nagyjával, de ahol az autó áll, az egy kaptárak lepakolására alkalmatlan terület, a képen nem látszik de egy szinte észrevehetetlen hasítékba vagyok betolatva az erdő szélén. Ahova ezzel nem jutok be, oda kaptárakat sem visznek be teherautóval, még csak meg sem lehet közelíteni egy rendes szerelvénnyel.

"Olyan nem létezik, hogy mindkét oldalon lévő méhcsaládoknak jó legyen."

Ezt nem tudom miből gondolod, ezt határozottan cáfolom, a négy sarok mindig jobban meg van meg van rakva, az biztos, pont annyi a különbség mint a kaptársor vége, meg a többi közt.
A tájolásra ügyelni kell, de az nem nagy valami.








Üdv:robi

Re:Kaptártípusok összehasonlítása
« Válasz #598 Dátum: 2016. Október 05. 20:48 »
Ja ez a másik oldal ugyanott, ugyan akkor.
A képek olyanok direkt, hogy a helyek ne lehessenek felismerhetők.
Üdv:robi

*

bükk

  • ***
  • 169
Re:Kaptártípusok összehasonlítása
« Válasz #599 Dátum: 2016. Október 06. 08:46 »


Persze előzzük Amerikát. :)
Ott a mézminőséget nem előzhetik meg a méhész "kényelmi" szempontjai.
Nem pörgetnek fias keretekből ill. a fészekből,így az atka ellen használt vegyi anyagok nem jelennek meg a mézben.
Lehet bármilyen cukorral etetni az mégsem kerül az árumézbe.
Amerika sok tekintetben más,de akkor ne akarjuk az Ő mézárukból levezetni a Mi mézárunkat.

Az Európai nagy profi méhészetekben meg általános,hogy a műlép a fedelezés viaszából készül....
Attila,megküldtem neked egy zöld szervezet ez irányú anyagát,biztos elolvastad.